Chloe Neill: Krvavé hry (Upíři z Chicaga 10)

Literární recenze / 28.1.2021 /

Chicago poskytuje domov nejen obyčejným lidem, ale i nadpřirozené komunitě. Jejími neznámějšími zástupci jsou upíři, kteří to nikdy nemají lehké. Pokud na ně někdo nemá spadeno přímo, jsou oblíbeným obětním beránkem, na kterého se dá hodit třeba i vražda. Naštěstí Merit z Domu Cadoganů je výtečná vyšetřovatelka a dokáže si poradit i v Krvavých hrách.

Upíři Merit, Ethan Sullivan a vůbec celý Dům Cadoganů si užívají chvíle klidu, míru a zábavy. Takové věci v Meritině životě nemají nikdy dlouhého trvání, a proto se brzy ocitá na místě činu, kde někdo zabil syna policisty. Otec oběti je dobrý přítel jejího dědečka a celou věc dělá osobnější skutečnost, že vrahem mohl být upír. Merit se po hlavě vrhá do vyšetřování, protože nadpřirozená komunita si nemůže dovolit, aby se situace vymkla z rukou a docházelo k útokům na její členy. Mrtvých přibývá a motiv stále chybí. Navíc Merit zjišťuje, že její drahoušek Ethan před ní má jisté tajnosti. Třešinkou na dortu je informace, že do Chicaga míří Darius West, hlava Greenwichského prezídia, z kterého se Dům Cadoganů rozhodl před časem vystoupit.

V Krvavých hrách běží několik dějových linií zároveň, ale Merit je šikovná upírka a dokáže si s tím poradit. Samozřejmě na to není sama, na scéně se objevují další oblíbené postavy série jako Jonah, její parťák z Rudé Gardy, čarodějové Catcher Bell a Mallory či sympatický kožoměnec Jeff. Rozhodně se Merit musí nechat, že i během vyšetřování si najde čas na jídlo, které americká spisovatelka Chloe Neill popisuje tak dokonale, až se nejednomu čtenáři sbíhají sliny. Úplně božskou vsuvku ovšem výjimečně netvoří žádná scéna s jídlem, ale Meritina návštěva velikého festivalu pro fanoušky fantastiky, na který nejen upírka dlouho nezapomene.

Série Upíři z Chicaga románem Krvavé hry dosáhla deseti dílů, což se dá považovat za značný úspěch. Čím je tahle série výjimečná? Pohodovou hlavní hrdinkou, která si prošla vývojem z obyčejné studentky v upírku a později dokonce upírku na důležité mocenské pozici. Za tu dobu si dokázala udržet své nejbližší kamarády, najít nové a stále bezmezně miluje svého dědečka a výtečné jídlo. Možná za to může okouzlující Mistr Domu Cadoganů Ethan Sullivan nebo téměř nekonečná dějová linie, kde se v jedné knize protíná množství dějových linek, jejichž poměrná část je na posledních stránkách uzavřena, ale zbylé se táhnou do dalších pokračování. Obyčejní lidé v tomto světě vědí o existenci upírů už nějakou dobu, ale další nadpřirozené komunity jen pomalu vystupují z temnot. Tím vzniká Chloe Neill stále dost situací, které Merit musí řešit, aniž by se opakovaly.

Krvavé hry nabízejí to, na co jsou fanoušci série Upíři z Chicaga zvyklí, což je čtivý svižný příběh se zábavnou hrdinkou. Snad jen jednu zásadní nevýhodu celá série má – neexistuje v ní místo, kde do ní můžou naskočit noví čtenáři. Všichni, kdo se touží s obyvateli Domu Cadoganů seznámit, musí začít první knihou Holky někdy koušou.

Vydal: Fantom Print, 2020
Překlad: Petra Kubašková
Obálka: Tony Mauro