Chloe Neill – Chicagoland Vampires

Už jste měli chuť si přečíst nějakou knihu v anglickém originále, ale báli jste se, abyste nesáhli vedle? Čekáte na nějaký opravdu dobrý tip? Tak zahoďte obavy a zjistěte, jakou angličtinou mluví upíři v současném Chicagu!

Some Girls Bite (2009)

Anotace z obálky:
Jasně že život vysokoškolské studentky nebyl nijak ohromující, ale byl to můj život. Dařilo se mi vcelku dobře do doby, než upíři z Chicaga oznámili svou existenci světu. Pak mě jeden toulavý upír napadl. Ale dal si jen hlt, než ho vyrušila jiná pijavice… a ta se rozhodla, že nejlepší způsob, jak mi zachránit život, bylo proměnit mě v živou mrtvolu.
Ukázalo se, že můj zachránce byl vládce upírů z Domu Cadogan. Pocení se nad disertační prací jsem teď vyměnila za učení se, jak v panském sídle v Hyde Parku zapadnout mezi upíry loajální k „Jeho Lordstvu“ Ethanu Sullivanovi. Ovšem tento vysoký, zelenooký, čtyři sta let starý okouzlující upír očekává mou vděčnost a poddanost. No jasně…
Jenže mé rostoucí schopnosti (najednou jsem překvapivě zručná se zbraněmi), nepohodlná sluneční alergie a Ethanovy názory jsou tím nejmenším, co mě trápí. Někdo se mě totiž pořád snaží dostat. Je to ten toulavý upír, který mě kousl? Upír z konkurenčního upírského Domu? Rozzlobený gangster s pochodní?
Mé zasvěcení do nočního života Chicaga může být prvním sporem ve válce… a poteče krev.

První kapitola:

Friday Night Bites (2009)

Anotace z obálky:
Upíři v Chicagu! Mysleli byste si, že titulky jako tento vyprovokují ctihodné občany Větrného Města, aby popadli zbraně a táhli na zloduchy. O 10 měsíců později si místo toho upíři užívají popularitu jako Hollywoodské celebrity – snažíme se vyhýbat paparazzim, kteří jsou jen o něco méně nebezpeční než křížem a kůlem ozbrojené přemožitelky. Nechápejte mě špatně. Občan Joe není nadšen představou, že žije po boku nemrtvých, ale aspoň „nezaútočil na hrad“, zatím.
Ale to se změní, až se dozví o divokých upírských mejdanech, velkých žranicích, kde upíři shromažďují lidi jako stádo a opíjí se do němoty. Většina civilizovaných upírů odsuzuje tohle chování, ale to neodradí začínajícího reportéra, který chce ohromit svou vysoce postavenou rodinu.
Takže teď můj „Pán“ – staletí starý, přesto nádherně zachovalý Ethan Sullivan – chce, abych znovu obnovila vazby se svou vlastní vysoce postavenou rodinou a fungovala jako prostředník mezi lidmi a upíry… a udržovala tak nechutné aspekty naší existence v tajnosti před médii. Ale někdo nechce, aby lidé a upíři spolu dobře vycházeli, někdo s pradávnou nenávistí.

První kapitola:

První díl moderní fantasy série Chicagoland Vampires a debut americké autorky Chloe Neill je vyprávěn z pohledu Merit, sarkastické, vtipné a odvážné hrdinky. Hned na začátku je proti své vůli přeměněna v upírku a musí se naučit vypořádat se svým novým „neživotem“ a všemi jeho pravidly. Vládce upírů Ethan, který ji přeměnil, od ní očekává vděk a oddanost, ale to nejsou vlastnosti, kterými by Merit oplývala. Je tvrdohlavá, nepoddajná, černá ovce z bohaté rodiny.

Příběh se soustředí především na vyšetřování vražd mladých žen, protože Merit není jedinou napadenou. A Merit čeká překvapení i v její vlastní rodině, protože dědeček se po odchodu od policie nedal na okopávání zahrádky, ale je šéfem tajné městské organizace, která vyšetřuje „nadpřirozené“ zločiny. Nejen upírské.

Druhý díl začíná tam, kde první díl skončil. A Merit se ocitá v jedné hádce za druhou, hádá se svou nejlepší kamarádkou a čarodějnicí Mallory, hádá se se svým upírským přítelem Morganem, se svými rodiči, s jedním přítelem z dětství a samozřejmě hlavně s Ethanem. Díky těmto hádkám ale čtenář všechny vedlejší postavy lépe poznává a chápe tak i vztah Merit k nim. Zápletka v podstatě pokračuje z předchozího dílu, ale více se komplikuje, máme mnohem víc podezřelých a nejsme si jisti, kdo má co za lubem.

Pokud to, co očekáváte od knihy, je odsýpající děj, vtipem sršící postavy a nějaké to tajemno, nebudete zklamáni.

Stránky autorky: