Chloe Neill: Až do dna (Upíři z Chicaga 5)

Američanka Chloe Neill svou hrdinku, upírku Merit, nenechá vydechnout ani v pátém díle série Upíři z Chicaga. Však taky autorka musí u čtenářek žehlit, co v Na ostří špičáku spáchala.

Neill_Az-do-dnaPoslední měsíce se Merit drží v ústraní, aby se vzpamatovala z katastrofy, jež postihla Cadoganský Dům. Možná by byl její neskutečně komplikovaný upírský život o trochu snesitelnější, kdyby obyvatele Domu neobtěžoval Franklin Theodore Cabot, nucený správce dosazený Greenwichským prezídiem. Nová starostka vyhrožuje schválením zákona o povinné registraci nadpřirozených. Pověstnou třešinkou na dortu tomu dodává neočekávaně zčernalá voda v Michiganském jezeru. Čí magie za tím stojí? To bude muset Merit urychleně vypátrat ve spolupráci se svým občasným parťákem Jonahem, kapitánem stráže v Domě Greyů.

Během dvou těžkých měsíců se Merit oklepala z nejhoršího zážitku v novém životě a snaží se fungovat, jak nejlíp dokáže. Ovšem nic Ochránkyni nenabije energií líp než pořádná akce. Ve městě se dějí divné věci, které děsí jak nadpřirozené, tak lidské obyvatele Chicaga. Bez nejlepšího parťáka vyšetřování neprobíhá snadno, ale Merit se nenechá zviklat a snaží se být silnější než kdy dřív. Musí bojovat nejen proti neznámé moci, ale i proti byrokratickému bídnému červovi z prezídia. Na základě mnoha svědectví a informací zkouší najít viníka podivných jevů, které na první pohled vůbec nedávají smysl.

Hlavní hrdince sekundují další postavy z minulých dílů jako Jonah, strážkyně Domu Cadoganů či čaroděj Catcher. Meritin vztah s kamarádkou Malory se značně komplikuje, protože se mladá čarodějka pokouší o svojí magickou maturitu a přichází z toho o nervy.

V minulých dílech série představila Chloe Neill upíry a jejich vnitřní politiku, kožoměnce a trochu i čaroděje. Tentokrát vytáhla do popředí i další nadpřirozená stvoření. Do mixu přispívá i nová starostka, která viní upíry skoro ze všeho. Pravděpodobně by na ně dokázala hodit i střídání čtyř ročních období. Bývalý starosta Tate zjevně neřekl poslední slovo, ale jaké bude, to je těžké říct. Dozajista se jedná o jednu z nejzajímavějších a nejtajuplnějších postav celé série.

Na ostří špičáku uzavřelo dvě dějové linky, jen aby několik dalších zasáhlo do pátého příběhu série Upíři z Chicaga. Chloe Neill minulý příběh zakončila neskutečně zákeřným cliffhingerem, který jí její čtenáři asi jen tak neodpustí. Rozhodně je vidět, že si z toho vzala příklad, protože v románu Až do dna čeká nejen na hrdinku pár šokujících překvapení. Pátý příběh není tolik dynamický jako třeba Dvojí kousnutí nebo Na ostří špičáku, ale sází na klasickou detektivní linku.

Až do dna se může pochlubit otevřeným koncem, který opět čtenářům nedá spát a bude se projevovat abstinenčními příznaky z nedostatku upírky Merit, jejích přátel a nevypočitatelného magického světa.

Vydal: FantomPrint, 2015