James Tynion IV: Batman – Jejich temné plány 1

Scenárista James Tynion IV stojí za více než třiceti komiksy s Batmanem. V roce 2020 rozjel sérii, v níž Temný rytíř čelí nejen svým obvyklým protivníkům, ale i možnosti, že přijde o všechno. Za velkou louží vyšla série ve třech svazcích a první díl obsahuje sebrané příběhy ze sešitů 86 až 90.

Gotham se ještě pořádně nevzpamatoval z Baneova řádění a už se na něj hrne nový problém. Do města přijíždí nejlepší nájemní zabijáci a v jejich čele kráčí v červenočerném kostýmu Deathstroke. Kontrakt, který uzavřeli, je prostý – zabít Batmana. Zatímco komisař Bullock přešlapuje bezradně na místě a jeho muži uklízí svinčík, který nájemní zabijáci ve městě zanechali, Catwoman rozjíždí pátrání po vlastní ose. Při tom je nucena odkrývat mnohá dávno pohřbená tajemství. Do hry se záhy zapojí i Penguin, Riddler a další výtečníci. Jen Joker, zdá se, mlčí. Anebo se jen chystá na poslední zničující ránu, kterou Batmanovi zasadí? Je tohle všechno jen předehra k jeho poslednímu velkému vystoupení? A co když za tím vším stojí někdo úplně jiný?

James Tynion IV se s ničím moc nemaže a vhodí čtenáře do rozjetého vlaku. Kdo neví, jak se stalo, že se místo Alberta stará o panství Waynů Lucius, a jaký že to smělý program pro přestavbu města Bruce Wayne má, ten se bude jen těžko orientovat. Něco málo snad vysvětlí pár flashbacků v závěru knihy, ale zbytek si bude muset nepoučený čtenář buď vygooglit, nebo si prostě počkat na další díl. Ale ono to vlastně ani moc nevadí, protože se k téhle akcí nabité taškařici stejně ještě tak dvakrát vrátí.

Při prvním čtení si totiž více než příběh bude čtenář užívat kresbu Guillema Marche. Ta je v detailech nadmíru precizní. Zároveň jsou však bojové scény v jeho podání dost dynamické, aby akčními filmy zhýčkaného čtenáře hodně pobavily. Teprve až při druhém čtení pomalu začne zpracovávat to obrovské množství informací, kterých se mu jakoby mimochodem dostává.

Jejich temné plány jsou hodně komplikovaným, nicméně pěkným příspěvkem do komiksů z Batmanovského universa, který ocení znalci, ale nováčci si v něm budou připadat trochu jako Alenka v říši divů.

Vydala: CREW, 2024
Scénář: James Tynion IV