Laura Thalassa: Temná harmonie

Závěrečný díl série o Handlíři přináší sladkou romantiku a zároveň vílí krutost. Láska Callie a Desmonda sice sahá až za hrob, existují ale děsivější věci než smrt.

Po závěrečném střetnutí se Zlodějem duší v Neznámém žalmu unikla Callypso hrobníkovi z lopaty a stala se z ní napůl víla, což má dobré, ale i stinné stránky. S novou situací se však musí rychle srovnat, neboť Zlodějovy výpady jsou neustále četnější a drzejší. Jeho armáda válečníků, válečnic a jejich znetvořených dětí povstala do boje a šíří zkázu ve všech říších Jinosvěta. Callie s Desmondem se usilovně snaží dostat Zloději na kobylku, což jim znesnadňuje Desův krutý a pomstychtivý otec Galleghar. V sázce je osud Jinosvěta, temnota se šíří do všech koutů a smrt není to nejhorší, co může nastat.

V Temné harmonii prochází Callypso největším charakterovým vývojem. Autorka klade největší důraz na to, aby hrdinka přijala sama sebe, svou podstatu se vším, co s tím souvisí, a zároveň toho využívala bez výčitek. Callie jako siréna tak dostane více prostoru a skvěle zapadne do příběhu. Díky naplnění vílího pouta a tíživosti situace se Desmond neostýchá s osobitými projevy lásky, a tak srdce romantického čtenáře zaplesá. Autorka nešetřila ani povedenými intimními scénami. Ačkoliv kouzelnice a Calliina kamarádka Temper neměla tolik příležitostí k projevu, její pouto a kamarádství s Callie se ukáže naplno a velmi realisticky. Čtenář lépe pozná i samotného Zloděje, kterého autorka vykreslila povedeně, nicméně mu ponechala jeho tajemnost, což naštěstí nemá moc vliv na zápletku.

Laura Thalassa postupně rozmotává spletitou, přesto logickou zápletku s pěknou dávkou romantiky, napětí, akce, surovosti a drsnosti a také intrik. Čtenář nezvládne zvraty uhodnout, spíše je neurčitě odhaduje. Tempo příběhu narušují romantické scény, které však k tomuhle románu a žánru patří. Samotnému konci by neuškodilo trochu více vysvětlení, každopádně působí uvěřitelně a smysluplně i tak, jak ho autorka napsala.

I přes celkovou vážnost a sklíčenost vyprávění zvládla autorka atmosféru odlehčit romantikou, úsměvnými, až přímo vtipnými chvilkami s postavami. V dialozích využila výrazy obecné češtiny, přezdívky a vulgarismy. Příběh vypráví Callypso v první osobě, což čtenáře snadno vtáhne do dění. Román se velmi dobře čte a stránky utíkají poměrně rychle.

Celá série je kvalitativně vyrovnaná a nemůžu říct, že by byl některý díl lepší, či dokonce můj oblíbený. Nicméně Temná harmonie si určitě získá spíše romantiky skvělým mixem sladkosti a krutosti. Neznámý žalm pak zaujme svou detektivní linkou a poznáváním Jinosvěta. První díl Rapsodie je solidní start do série a má od všeho trochu.

Série Handlíř zaujme čtenáře, kteří touží po temnější romantické fantasy s propracovanou, nepředvídatelnou zápletkou, dostatkem napětí a tajemna a především svéráznými hrdiny. Zkrátka má od všeho trochu a podle mého rozhodně stojí za pozornost.

Vydal: Mystery Press, 2023
Překlad: Alžběta Lexová
Počet stran: 440