Romantická Rapsodie Laury Thalassy zavede čtenáře mezi kruté víly

Laura Thalassa rozehrává na stránkách Rapsodie temný romantický příběh mladé sirény a tajemného krále noci.

Autorka vypráví příběh ve dvou časových rovinách. V té minulé představuje šestnáctiletou Callypso, která se po letech utrpení konečně zbavila otčíma. S odstraněním mrtvoly a krvavých stop z kuchyně jí pomůže tajemný Handlíř, nedělá to však zadarmo a jednou si tu službu vybere. Když se o pár měsíců později Callie znovu ocitne v maléru, opět zavolá Handlíře. A pak znovu a znovu. Protože se cítí osamělá, protože jí nikdo jiný než Handlíř nerozumí. Protože se do Desmonda zamilovala.

Současné události se odehrávají o osm let později. Siréna Callypso už umí používat svou moc – okouzlovat lidi a přinutit je udělat, cokoli chce. Tuhle schopnost využívá při práci v detektivní kanceláři, kterou si otevřela s kamarádkou Temper. Po sedmi letech odloučení jí však do života znovu vstoupí Handlíř, aby si vybral službičky. Chce, aby mu Callie pomohla vypátrat, kdo v Jinosvětě unáší vílí bojovnice. Co je zpočátku jen záminka pro to, aby mohl trávit čas s Callie a znovu ji získat, se nakonec promění v těžký a nebezpečný úkol.

Rapsodie je paranormální romance pro dospělé odehrávající se v současné Americe a částečně i v říši víl. V románu se střídají kapitoly z minulosti a současnosti, ale v docela krátkých úsecích, takže se tím vyprávění moc netříští. Střípky minulosti jsou důležité k lepšímu poznání povah obou protagonistů, kteří si mezi sebou postupně budují vztah plný lásky i vášně.

Laura Thalassa vypráví příběh jen z pohledu Callie a úmyslně nepopisuje její fyzický vzhled (ani třeba barvu vlasů nebo očí), aby se tak do ní čtenářky mohly lépe vcítit. Zatímco v šestnácti je naivní středoškolačkou nosící v sobě pocit viny, vyrovnává se s traumatem a vyhýbá se lidem, ve čtyřiadvaceti je z ní relativně sebevědomá žena s rozvíjející se kariérou. Jen se pořád cítí osamělá, to se nezměnilo.

Desmond toho o sobě prozrazuje jen málo, proto stále zůstává tajuplnou postavou (jeho vzhled ovšem autorka zmiňuje často, protože Callie se na něj nemůže vynadívat), je to ovšem klasický „bad boy“, krutý král drsné říše a nelítostný vyjednavač, ale taky žárlivý milenec, který uhrane nejen hrdinku, ale i čtenářky. Callie je naštvaná, že ji v sedmnácti bez vysvětlení opustil, a nechce mu znovu podlehnout a dopustit, aby jí podruhé zlomil srdce, proto mu nic nedaruje, ani se od něj nenechá zastrašit. Setkání obou hrdinů po sedmi letech je velmi bouřlivé a jejich rozmíšky jsou v románu zřejmě to nejzábavnější.

Laura Thalassa příběh postavila hlavně na dialozích a hrdinech, mezi kterými to neskutečně jiskří. Soustředí se na rozvíjení jejich vztahu, na jejich druhou šanci na lásku a všechno ostatní je vedlejší, i ta detektivní linka. Popisů a vysvětlování je v románu poskrovnu, proto čtenář stále tápe, jak funguje soužití lidí a nadpřirozených bytostí, a ani o vílím Jinosvětě se mnoho nedozví. Toho se čtenář dočká až v dalším díle trilogie.

Román je velmi čtivý, a jelikož se zejména o Handlíři chcete dozvědět víc, těšíte se na jeho schůzky s hlavní hrdinkou a hltáte stránku za stránkou. Autorka kromě milostného příběhu nabídne i drsný akční závěr. Z několika kapitol odehrávajících se v Jinosvětě je zřejmé, že nás v dalším díle čeká poznávání skutečně brutálního světa a jeho krutých obyvatel. Dá se tak říct, že Rapsodie je jen romantickým úvodem do temnější fantasy.

Pokud máte rádi romantickou, ale místy drsnou fantasy, dejte Rapsodii šanci. Na další díl v češtině snad nebudeme muset dlouho čekat.

Vydal: Mystery Press, 2022
Překlad: Alžběta Lexová