John Ringo, Larry Correia: Hříšníci (Paměti lovce monster 2)

Nejmagičtější místo ve Spojených státech amerických? New York? Ne. Atlanta? Také ne. Portland? Rozhodně ne. Vítězem se stává New Orleans. Město plné tajuplné historie, francouzského šarmu a pěkně divoké magie. A taky nové působiště Chada Gardeniera, ostříleného zaměstnance společnosti Lovci monster s. r. o.

Osmdesátá léta v New Orleans byla dobou rekordních zisků z Fonasilu, ale i časem, kdy zkušení lovci umírali rychleji, než peníze stíhali utrácet, a místní pobočka neustále trpěla nedostatkem zaměstnanců. Chad Gardenier přezdívaný Ironhand si užíval svého působení mezi Lovci monster v Seattlu, ale doplatil na jednu ze svých vášní. Krásnou ženu. Ta žhavá zrzavá elfka od karavanů vyplňovala tílko naprosto nezapomenutelně, ale zapomněla Chadovi říct svůj skutečný věk. Byla zkrátka příliš mladá na elfské poměry a měla mnoho mužských příbuzných, kteří začali mít s Chadem neskutečně velký problém. A proto se Ironhand nechal přeložit na vzdálenější místo. Třeba do New Orleans, kde každý úplněk není nouze o vlkodlaky, hřbitovů se zombie není málo a z gigantických krokodýlů je výtečná večeře.

New Orleans je divné město i pro zkušené Lovce monster, protože s každým úplňkem jejich řady řídnou. S nenáviděnými agenty UPKM mají v tomhle městě dokonalou spolupráci a ani tu skleničku v baru nevynechají. Obyčejní místní lidé vědí o magii a hoodoo víc, než by se vládě a agentu Franksovi líbilo. V tomhle městě se to zkrátka dělá úplně jinak. Nejnovější člen Hoodoo komanda a jeho ostrý Truchlivý meč nebudou mít chvilku klidu.

Larry Correia stvořil čtivou akční fantasy sérii Lovci monster, která už má sedm dílů. Ta si našla své fanoušky a fanynky napříč kontinenty a jedním z nich se stal i americký spisovatel převážně military sci-fi John Ringo. A protože se ukázalo, že je extrémní nadšenec, tak se rozhodl kontaktovat kolegu Larryho Correiu a svět Lovců monster obohatit o nový příběh. O Paměti lovce monster Chada Gardeniera, který v 80. letech a na začátku dalšího desetiletí patřil mezi nejlepší lovce. Larry Correia zpočátku dělal hlavně editora, ale nakonec se musel zapojit v daleko větší míře, aby Paměti lovce monster správně pasovaly do jím stvořeného světa. Paměti lovce monster 2 – Hříšníci jsou druhým dílem v trilogii, kterou musí správný fanda série znát a mít doma v knihovničce.

John Ringo konečně přestal tlačit na pilu a Chad už nepůsobí jako extra nadupaný multitalentovaný geniální superhrdina, ale jako vcelku zábavný hrdina, který má zkrátka požehnání z těch úplně nejvyšších míst od jistého Petra. Kromě zbraní se vyzná v zabíjení monster, balení holek a vzdělání mu taky není úplně cizí, ale už to čtenáři neomlacuje o hlavu v každé kapitole. Hříšníci spíš dbají na extrémně rychlou akci, působivé kulisy a neobvyklé vztahy mezi zažitými frakcemi než na Chadovu genialitu.

V Hříšnících se objevují známé tváře z předchozí knihy a i hlavní série, ale zároveň se představují naprosto nové. Ani tentokrát nechybí vzácné, nečekané a nové potvory k likvidaci. Kniha nepůsobí jako druhý díl, ale jako pořádně nadupaná extrémně svižná jízda, která uchvátí a nepustí, maximálně na konci vyplivne naprosto šokované čtenáře, kteří nevěřícně mrkají na tu emoční horskou dráhu, kterou právě zažili. S Lovci monster nikdy není nuda, ale jejich náročný život není pro každého, protože tohle je pěkně silný vývar z magie, krve a střelného prachu.

Vydal: FANTOM Print, 2017
Překlad: Jakub Mařík
Obálka: Petr Willert