J. R. Ward: Bestie

Už počtrnácté se vracíme do Caldwallu, kde Bratrstvo černé dýky bojuje proti svým nepřátelům. Jeden z bratrů se však nedokáže na válku soustředit a svádí boj sám se sebou.

Rhage a Mary jsou šťastní manželé, kteří by pro sebe a své blízké udělali cokoli. Rhage dál bojuje proti bezduchým a Mary pracuje v Domě bezpečí, útočišti pro všechny upírské ženy. Jenže Rhage cítí, že mu něco chybí, něco, co nedokáže pojmenovat. Když ho v bojové vřavě smrtelně zraní odvěcí nepřátelé, Rhagem blízkost smrti otřese a donutí ho přehodnotit celý jeho dosavadní život.

Rhage a Mary se seznámili v Milenci z věčnosti, druhém dílu Bratrstva černé dýky, kdy Mary přivedla k bratrstvu němého Johna Matthewa a zamilovala se do Rhage. Smrtelně nemocná Mary dostala od Stvořitelky dar – leukémie už její život neohrozí a zemře, až když se rozhodne opustit tento svět po smrti Rhage. Jenže musela něco obětovat – Mary už nikdy nebude moct mít děti. Mary i Rhage se se svým osudem smířili, hlavní pro ně je, že mají sebe navzájem. Jenže Rhageovi začne dítě chybět, a tím vzniká mezi manželi propast, již musejí překonat.

Mary je silná hrdinka, která svého muže nade vše miluje, je oddaná bratrstvu i své práci v Domě bezpečí, v němž se musí postarat o traumatizovanou upíří holčičku jménem Bitty. Rhage je stejně charismatický a vtipný jako v předchozích dílech, stále bojuje se svou kletbou, jíž vykoupil Maryin život. Jeho bestie mu vždy brala sílu, ničila vše, co jí přišlo do cesty. V románu Bestie však jeho drak ukáže čtenářům i svou druhou stránku, svoji téměř štěněčí duši, již si Bitty rychle omotá kolem prstu.

Stejně jako ve všech předchozích dílech této série se i v Bestii střídá několik úhlů pohledu a příběh Rhage a Mary tvoří jen jednu část knihy. Čtenář také sleduje osudy Xcora, Assaila i Layly, pokračuje válka s bezduchými a o slovo se přihlásí i Omega a Stvořitelka. Autorka J. R. Ward také představí novou postavu, lidskou ženu jménem Jo, jejíž příběh na stránkách série teprve začíná a můžeme se jen domýšlet, jaké dobrodružství si pro ni J. R. Ward připravila.

Bestie je romance plná akce, emocí i humoru a po Prokletém milenci je osvěžujícím a odlehčeným pokračováním série Bratrstvo černé dýky. Patnáctý díl s názvem The Chosen vyšel v USA na začátku letošního dubna, v českém překladu se ho dočkáme v prosinci tohoto roku.

Vydal: Baronet, 2016
Překlad: Jana Pacnerová
Počet stran: 560