Holly Blacková a Cassandra Clareová: Bronzový klíč (Magisterium 3)

Calla čeká návrat do magické školy, kde bude studovat třetím rokem. Nejdříve však s účastníky poslední hrdinské akce, Tamarou, Aaronem a Jasperem, musí absolvovat v Kolegiu oslavu na jejich počest. Že nepůjde o žádnou nudnou záležitost, netuší nikdo z nich. Callovi usiluje o život tajemný špeh, který ho následuje i do prostor Magisteria. Je za útoky následovník Nepřítele smrti, nebo někdo úplně jiný?

Mágové v tomto knižním světě vládnou mocí spojenou s ovládáním živlů. Vedle ohně, vody, země a vzduchu jsou tu navíc ještě duch a chaos. S těmi umí pracovat jen pár výjimečných, jimž se říká Makarové. Jsou mocní a obávaní, protože síla chaosu umí dělat zázračné věci, ale také dokáže všechno zničit. Nepřítel smrti byl Makarem a svou moc zneužíval. Teď už je mrtvý a všichni o tom vědí. Tedy “skoro” mrtvý. Celou pravdu zná jen Callum Hunt a jeho nejbližší přátelé Tamara Rajavi a Aaron Stewart, s nimiž studuje pod dohledem Mistra Rufuse, dále jeho otec Alastair a protivný spolužák Jasper DeWinter. Dozvěděli se pravdu při záchraně Callova otce, kdy se snažili nalézt ukradený magický artefakt Alkahest a kdy světu mágů přinesli důkaz o Nepřítelově smrti.

Na jejich počest se koná večírek v prostorách prestižní magické školy Kolegia, kde mají být za své činy vyznamenaní. Call se však stane cílem útoku a v prostorách Kolegia je nalezena mrtvá studentka. Útočníka se nalézt nepodaří a Call se má s ostatními spolužáky přesunout do bezpečí školy Magisteria. Jenže další smrtelné útoky následují. Kdo je útočníkem a proč usiluje o život zrovna Callovi, budou muset teprve Tamara s Aaronem a Callem za přispění Jaspera vypátrat a zabránit, aby Call přišel o život.

Holly Blacková a Cassandra Clareová napsaly další poutavé pokračování Magisteria, které plynně navazuje na předchozí dva díly Železná zkouška a Měděná rukavice. Rozvíjí Callův příběh, jenž sleduje jeho studijní roky ve školském jeskynním zařízení Magisterium i jeho magické pokroky. Tentokráte se hlavní hrdinové z jeskyní moc daleko nedostanou, většina děje se odehrává v zázemí školy a jeho okolí. Čtenář se setká se známými postavami z předchozích knih, ale přibudou nové z řad rodinných příslušníků a další osoby spojené se školou a magickou radou. Tím autorky odhalují nejen zázemí hlavních postav a jejich minulost, ale ozřejmí i některé souvislosti, které čtenář dosud neměl šanci postřehnout. Dojde na romantická setkání a přátelské vztahy budou podrobeny zkoušce důvěry. Studenty čekají další magické zkoušky a čtenář se dozví více o elementálech a působení magie ducha a chaosu.

Přečetla jsem si všechny tři vydané díly Magisteria najednou. Děj mi připadá čím dál temnější a Bronzový klíč mě svým koncem překvapil. Autorky se nebojí přijít s rozhodnutími, z kterých mohou být čtenáři rozčarovaní, ale za to jim je třeba připsat plus. Kniha je velmi čtivá, některé scény pobaví a jiné zase zvednou adrenalin.

Na další pokračování jsem velmi zvědavá a doufám, že vydání čtvrtého dílu v originále bude v českém překladu následovat jen s malou časovou prodlevou. Kniha s názvem The Silver Mask (Stříbrná maska) má vyjít v srpnu tohoto roku.

Vydal: Yoli, prosinec 2016