Holly Blacková, Cassandra Clareová: Magisterium – Železná zkouška
Otec Callumovi vždycky říkal, že se nemá zaplétat s magií. Odrazoval ho od kouzelné školy Magisteria a naléhal na chlapce, aby přijímací zkoušky co nejvíce pokazil. Přestože je Callum pokazil, do školy byl vybrán a přes odpor otce do ní nastoupil. Skrývá se na školních chodbách skutečně takové nebezpečí, jak mu celý život otec tvrdil?
Call stál ve společnosti vždycky trochu na okraji. Nemá žádné kamarády a život mu ztrpčuje zničená noha, která ho zlobí již od malička. Do Magisteria odchází nerad, ve škole se cítí jako ve vězení a ve všem vidí nebezpečí. Jak by taky ne, když přesně takhle mu ji otec popsal. Plánuje ze školy utéct, ale ztratil by tím nové kamarády a možnost naučit se ovládat magii.
Callum se snadno dostává do problémů, protože je neposlušný a drzý. Jeho noví přátelé, Aaron a Tamara, se však nebojí za svého kamaráda postavit. Přes poněkud chladný začátek se mezi nimi brzy formuje silné pouto. Přátelský Aaron dokáže vyjít snad s každým a Tamara zase o magickém světě kdeco ví. Všichni tři se učí u stejného mistra, a i když jsou povahově odlišní, skvěle se doplňují.
V chodbách podzemní školy s jedním východem se člověk snadno ztratí. O zvláštní místnosti a tajemná zákoutí tu není nouze. Nebezpečí pro všechny kouzelníky představuje Nepřítel smrti, se kterým byla po válce uzavřena křehká smlouva. Kdokoliv ze studentů by mohl být vyvolený, aby proti Nepříteli v budoucnosti bojoval.
Při čtení může mít čtenář trochu pocit, že se přenesl do světa Harryho Pottera, přesto nemůže být pochyb o tom, že Železná zkouška je zbrusu nový příběh.
Cassandra Clareová i Holly Blacková se ve světě fantasy pohybují již dlouho. Cassandra Clareová slaví úspěchy se svojí sérii Nástroje smrti a Holly Blacková zase s Panenkou z kostí. Obě autorky přinesly do série kousek sebe a vytvořily čtivý příběh protkaný magií a nečekanými zvraty. Železná zkouška je pouhý začátek připravované pětidílné série. Druhý díl, The Copper Gauntlet, vychází v angličtině v září.
Vydal: Yoli; 2015