Holly Black, Cassandra Clare: Měděná rukavice (Magisterium 2)

Callum Hunt se po prvním roce stráveném v kouzelnické škole Magisterium vrátil na prázdniny domů. Jenže místo aby si užíval volné chvíle, musí se neustále obávat otce, který tajně spřádá plány, jak se Calla nadobro zbavit.

Clare_Magisterium_Medena-rukaviceCallumovi se sice podaří z domova uprchnout, nicméně ani ve škole se necítí bezpečně. Někdo ukradl Alkahest, kouzelný artefakt v podobě rukavice, který dokáže kouzelníkovi odebrat moc. Pokud se dostal do špatných rukou, nedopadne to vůbec dobře. A tak se Call se svými nejlepšími přáteli rozhodne vzít vše do vlastních rukou a ukradený Alkahest najít.

Call za poslední rok zjistil o sobě, o své rodině a Magisteriu víc, než by skutečně chtěl. Musí se vnitřně vypořádat s faktem, že není tím, kým si myslel. Callum si vede seznam zlosynosti, aby se přesvědčil, zda je dobrý, či zlý. Svým přátelům se s problémy nesvěřuje a často jim i lže. Mezi ním, Tamarou a přespříliš zdvořilým Aaronem to vytváří propast, která by mohli později těžce překonávat. Osud toho Callovi hodně naložil a až čas a další díly série ukážou, jak se s tím mladý kouzelník dokáže vyrovnat.

Třináctiletý Callum a jeho přátelé se na svůj věk chovají až příliš dospěle a jen málokteré scény čtenáři připomenou, že hlavní hrdinové jsou ještě děti. V Magisteriu se sice učili pouze jeden rok, i tak ale dokážou používat magii bez větších problémů. Ztratit se dospělým mistrům, aby získali kouzelnou rukavici, pro ně není žádná překážka. Kromě rozpolceného Calluma jsou ostatní postavy poměrně obyčejné, nevyznačují se žádným výrazným charakterovým rysem. Příběh je navíc psán z pohledu Calluma, což omezuje čtenářův pohled na celý svět. Call se orientuje především na sebe a na své problémy a pak nezbývá prostor pro vývoj ostatních postav.

Pomalou první polovinu Měděné rukavice rychle vystřídá druhá část nabitá akcí. Čtenář bude prožívat trápení hlavního hrdiny, tajit dech při nebezpečných situacích a třeštit oči nad originálními zvraty, které si autorky připravily.

Magisterium je Harry Potter v alternativním světě. Je očividné, že se autorské duo Holly Blacková a Cassandra Clareová slavnější sérií silně inspirovalo. Přes všechna negativa si zřejmě mladí čtenáři knihu Měděná rukavice zamilují, především díky té podobnosti s Potterem.

Vydal: Yoli, 2015