Audiokniha: M. T. Majar: Znamení vlka

Literární recenze / 11.9.2014 /

Znamení vlka české autorky M. T. Majar je nejnovější počin audio dílny Walker a Volf. Po vyloženě mužských Hvězdných honácích, Líhni a Asfaltu nepřijdou zkrátka ani posluchačky – a drsností si kniha nezadá s většinou z výše jmenovaných.
Recenze se společně zhostili Finka a Milda.

Finka:
Majar_Znameni-vlka_audioOsmadvacetiletá Češka Viktorie žije už pár let ve Spojených státech, ovšem nic zásadního se pro ni přestěhováním nezměnilo.  Až do jednoho osudného večera, kdy se její život doslova obrátí naruby. Přestože je Tori emancipovaná silná ženská, na to, co ji čeká, není připravená. Stává se součástí světa predátorů, ve kterém není nouze o krvavé boje a drsný sex. Jak už to bývá – odříkaného největší krajíc. Jak si s tím vším poradí cynická hrdinka, která si nic nenechá líbit a ráda lidi vytáčí, už díky audio zpracování můžete posoudit sami.

Sympatické je, že ač se příběh odehrává ve Státech, posluchači jsou odměňováni českými hláškami, odkazy na filmy a českým humorem. Ovšem Krakonosh v audiu tak zábavně nevyzní, že Ília je Eliah mi také došlo až po chvíli.  Příběhem provází příjemný hlas Kateřiny Janečkové, herečky známe především ze seriálů (VKV, Ošklivka Katka), který sedí k zrzce Tori dokonale. Stejně jako Milda nemohu profesionálnímu zpracování nic vytknout.

Milda:
Bez mučení hned přiznávám, že nejsem úplně přesně reprezentativní vzorek zamýšlené cílové skupiny, ale možnost seznámit se převážně cestou do/z práce s touto knihou mi nepřišlo jako špatný nápad, přestože v tištěné podobě bych asi dal přednost něčemu jinému. Trochu rozpačitý jsem z počátku byl z výběru Kateřiny Janečkové, která nepatří mezi nejznámější televizní tváře. S ohledem na žánr byla ženská narátorka nutností a po prvních několika kapitolách jsem naopak ocenil hlas, který neměl tendenci uspávat a zároveň nebyl ani tak výrazný, aby rušil od případné další práce, a tedy bylo vše v nejlepším pořádku. Znamení vlka je celé vyprávěné z pohledu hlavní hrdinky a audio zpracování mu tím ještě navíc přidává pár plusových bodů navíc.

Technickému zpracování není co vytknout, takže zbývá ještě pár slov k příběhu samotnému. Obsáhlejší rozbor si můžete přečíst výše, knížka je navíc na pultech již nějakou dobu, během které se dočkala i pokračování, takže kdo chtěl, určitě si k ní již cestu našel. V rámci žánru podle mého splňuje přesně to, co od ní můžeme očekávat. Všechno je navíc okořeněno pikantními detaily, takže se o mrouskání vlkodlaků dozvíme úplně všechno. Na druhou stranu však musím podotknout, že vlastní metamorfózu hlavní hrdinka přijme spíše tak nějak mimochodem jako něco normálního a i díky zvolené formě vyprávění se až na pár drobností nedozvíme prakticky nic o postavení vlků ve většinové lidské společnosti, což je škoda.

Znamení vlka patří mezi paranormální romantickou literaturu, takže pokud ji máte rádi, audio nemůže zklamat, a zpracování v této formě může dokonce oslovit i další zájemce. Navíc je poměrně velká šance, že když už se posluchač dostane až na konec, sáhne i po druhém díle s názvem Krvavý písek, protože otevřený závěr k tomu přímo vybízí.

Vydal: Walker a Volf, 2014