Elizabeth Briggs: Osudové pouto

V Osudovém poutu zavede Elizabeth Briggs čtenáře podruhé mezi vlky zvěrokruhu.

Ayla se poté, co je dobrovolně unesena ze smečky Hadonoše, ocitá v zajetí na území Lvů. Její druh a alfa Lvů Jordan se Slunečními čarodějkami spřádají plány a k jejich uskutečnění budou potřebovat Aylu obměkčit. Aylino srdce ale leží u smečky Hadonošů, zvláště u jejich alfy Kadena, a vrátit se k nim nebude snadné. Také se musí vypořádat s odhalením rodinných tajemství a pravdou o Slunečních čarodějkách a zároveň se pokusit zastavit nadvládu Lvů nad vlky zvěrokruhu.

Ayliina důvěřivost a nerozumnost čtenáře někdy rozladí, naštěstí má i dost dobrých vlastností, a tak se s ní dá sžít. Důvody Kadenova jednání lze pochopit, někdy je však drobet iracionální. Spíše si však čtenář oblíbí jeho než Aylu. Jejich vztah autorka představila spíš na pudové, tělesné úrovni, ale občas vložila i citovou složku. O Jordanovi poskytla jen skromné množství informací. Celkově působí postavy skutečně, i když někdy přehnaně reagují.

V new adult fantasy Osudové pouto se autorka zaměřila především na interakce mezi postavami, zápletka za nimi ovšem pokulhává. Čtenář si potvrdí domněnky ze Třináctého znamení, a tak zvraty předvídá. Elizabeth Briggs nová vodítka neposkytla, neboť více mlžila, než objasňovala. Charakteristiku horoskopických znamení pojala opět spíše povrchně a v podstatě je o nic víc než v předchozím díle nerozvinula. Oproti zbytku příběhu konec náhle vyostřila a zdramatizovala. Napětí budovala spíše nárazově a akční scény zředila Aylinými myšlenkami. Ty zasahují i do erotických scén, které jako by byly čtenáři převyprávěny. Ve Třináctém znamení to scénám díky dostatečné detailnosti nepřekáželo, ale v tomto díle to čtenář znatelně vnímá.

Elizabeth Briggs vypráví z pohledu Ayly v první osobě ve vážnější atmosféře, kterou málokdy odlehčila. Příběh se převážně táhne, nicméně díky dialogům se snadno a celkem rychle čte, i přes obsáhlejší souvětí.

Ačkoliv se Třinácté znamení zdálo jako slibný začátek série, Osudové pouto je mírným zklamáním. Sérii Vlci zvěrokruhu si tak spíše užijí nenároční čtenáři nebo ti, kdo s tímto žánrem teprve začínají.

Vydalo: Cosmopolis (Grada Publishing), 2023
Překlad: Jana Michalcová