Zaslíbená Země Nezemě 8 – další emocionální nálož

Pokud nepatříte k těm, na něž mají blížící se svátky klidu, míru a pohody zrovna blahodárný účinek, možná oceníte ke čtení něco dramatičtějšího a drastičtějšího. V takovém případě neuděláte chybu, když sáhnete po manga sérii Zaslíbená Země Nezemě.

Emma s Rayem se vydali se svým průvodcem do Goldy Pond – místa, které jim popsal záhadný pan Minerva. Cesta je zdlouhavá a složitá a nijak nepomáhá to, že jim průvodce – ačkoliv na rozdíl od ústřední dvojice dospělák – hází klacky pod nohy. Ať už svou nečinností, když je napadají démoni, nebo tím, že na ně nepřátele přímo láká. Emma i Ray jsou si navíc vědomi toho, že se jednoho z nich chystá zabít. I když se jim ale podaří přečkat ve zdraví všechny nástrahy, je Goldy Pond skutečně místem, kam by se měli chtít dostat?

Kaiu Širai v osmém svazku manga série Zaslíbená Země Nezemě rozhodně nepolevuje v tempu – nehodlá šetřit postavy ani čtenáře a servíruje jim jedno drama za druhým. Špatná zpráva stíhá špatnou zprávu, zrada číhá na každém kroku – ze stránek čiší beznaděj a pocit, že bezpečí snad nikde neexistuje.

Je až zarážející, s jakou kadencí dokáže Kaiu Širai shazovat na čtenáře emocionální bomby, po nichž zůstanou jen sedět a koukat na právě přečtenou stránku. Člověk by si mohl říct, že po sedmi knihách už si zvykne… jenže nezvykne. Autorovi se pokaždé podaří přijít s nějakým zvratem, emocionálně vypjatým okamžikem či hláškou, která ve čtenářích rezonuje a trefí se do citlivého místa.

Posuka Demizu tomu významně pomáhá líbivou a nezřídka roztomilou kresbou. Dost často se právě kresba postará o pořádnou porci hutné atmosféry a podpásové scény.

Kromě toho je tu zase poodhalen další kus světa démonů – ten zůstává sice stále zahalen tajemstvím a hrůzou, ale pořád působí dostatečně zajímavě, aby si i v tomhle ohledu příběh udržel čtenářskou pozornost.

Zaslíbená Země Nezemě si drží stále vysokou úroveň, kterou autorské duo nasadilo už od samého začátku. Je až s podivem, že kvalita jednotlivých dílů nijak zvlášť nekolísá, což není u delších sérií zcela běžný jev. Na výbornou tu fungují vztahy mezi postavami i akce. Autorům se stále daří udržovat čtenáře v napětí. Zároveň s tím neskutečně šlape dynamika celého příběhu, stále zůstává přítomen i prvek překvapení a Kaiu Širai pokaždé dokáže přijít s novou výzvou. Tohle je zkrátka manga série, kterou chcete číst.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Anna Křivánková
Počet stran: 192