Prequel k seriálu Stranger Things: Šestka Francine se představuje

Na novou řadu seriálu Stranger Things si ještě musíme počkat. Přesto se fanoušek série nemusí obávat, že by z tohoto universa nedostal zajímavý obsah. Během loňska vyšel jeden komiks a román, letos se scénář opakuje. Čtenář tak může sáhnout po novince Šestka.

Šestka se odehrává v roce 1978 v tajné Hawkinsově laboratoři, kde probíhají testy na dětech obdařených zvláštními schopnostmi. Hlavní hrdinkou komiksu je Šestka, vlastním jménem Francine. Francine by byla obyčejná puberťačka, kdyby neměla určitou schopnost. Dokáže totiž nakouknout do budoucnosti. Svou schopnost neumí pořádně ovládat, což jí dělá problémy i doma. Kvůli tomu se nakonec dostane do tajného projektu MK Ultra pod vedením doktora Brennera. A ten chce po Francine výsledky.

Šestka je prezentována jako prequel seriálu, i když to není úplně přesný termín. Ano, příběh se odehrává před událostmi v seriálu, ale nesleduje postavy z něj. Na rozdíl od prvního komiksu Druhá strana je Šestka samostatným příběhem, zatímco předchozí komiks spíš pouze doplňoval dějovou linku známou ze seriálu. Šestka zkrátka funguje sama o sobě, jen je otázkou, zda je dostatečně zajímavá pro čtenáře neznalého seriálu.

Komiks je opět jako minule velice krátký a člověk ho přečte na posezení. Děj je napínavý a velice dobře napsaný. Nenudí ani vteřinku, jen je příběh v podstatě dost jednoduchý a svým způsobem známý. Podobně vystavené příběhy nejsou ve sci-fi ničím novým.

Pro čtenáře, který je i fanouškem seriálu, bude komiks rozhodně zajímavější. Nahlédne do míst, kde musela pobývat i Jedenáctka, tedy El. Uvidí, jak to při pokusech chodilo. Nic víc si od toho ale nesmí slibovat. Komiks je sice ze světa Stranger Things, ale seriál připomene jen nepatrně.

Scénář komiksu napsala stejně jako minule Jody Houserová. Dokazuje, že je zručná tvůrkyně příběhů, a rozhodně neodvedla špatnou práci. Kresbu tentokrát dostal na starost Edgar Salazar a ani on nezklamal, ačkoliv se nejedná o nic převratného. Kresba je poměrně podobná té z Druhé strany a stejně jako ona je v pohodě, ale neohromí. Největší potěchou pro oko jsou v každém případě ilustrace oddělující jednotlivé kapitoly. O ty se postaral Aleksi Briclot a odvedl vynikající práci.

Komiks Stranger Things: Šestka hodnotím v podstatě podobně jako Druhou stranu. Je prima, je fajn, přečtený je během chvilky a nabízí solidní, dobře podaný příběh. Ovšem příběh dosti jednoduchý a krátký. Po vizuální stránce komiks chválím, ale opět není excelentní. Fanoušky seriálu může tento sešit potěšit a doplnit tak další střípek do mozaiky světa Stranger Things. V každém případě ty opravdu zásadní události zůstanou schované pro seriál.

Vydalo: Nakladatelství CREW, 2020
Scénář: Jody Houserová
Kresba: Edgar Salazar