Moje hrdinská akademie 3 – závody superhrdinů pro pokročilé

Vítejte ve světě, kde být superhrdinou je skoro stejně snadné jako si dojít do krámu pro nákup. Být profíkem je ale něco docela jiného. A být tím nejlepším z nejlepších, to už je kapitola sama pro sebe. Naštěstí v tomto světě existuje nejedna možnost, jak zazářit.

Studenti třídy I. A se musí popasovat s padouchy, kteří je přepadli během výcviku v terénu. Jejich plánem bylo zabít Allmighta, což se neobejde bez obětí. Jelikož se ostatní studenti do boje s vůdci profesionálních zlosynů neženou, je na Midorijovi, aby tajemství jeho mentora zůstalo neodhalené. Sotva se však žáci i učitelé přiměřeně zmátoří z útoku, je čas na tradiční Sportovní festival – klání, během nějž zástupci superhrdinských agentur loví talenty do svých řad. Kdo se blýskne, stane se s velkou pravděpodobností po ukončení školy profíkem na plný úvazek. Šance, která se během studia opakuje pouze třikrát, se chtějí chopit všichni. Na Midoriju je ale kromě toho vyvíjen tlak i ze strany Allmighta – je potřeba, aby se jeho následovník konečně pořádně ukázal světu a předvést padouchům, že Allmightovi ještě zdaleka neodzvonilo.

Stejně jako v předchozím dílu i tady se drží Kóhei Horikoši zběsilého tempa, kdy jde z akce do akce. Sotva se čtenáři stihli vzpamatovat z finále přepadení během výcviku, k němuž došlo v druhé půlce minulého svazku, už se rýsuje další výzva. I když tentokrát nejde o život, připravil si autor pro hrdiny celou škálu zapeklitostí, kterým musí během sportovního utkání čelit. V průběhu toho se pěkně vybarví některé z postav, o nichž čtenáři doposud příliš neslyšeli, nebo o nich měli vcelku slušné mínění.

Horikoši pracuje poměrně dobře s rivalitou mezi jednotlivými žáky, kdy jde na okamžik přátelství stranou a je tu každý sám za sebe – přesto však nechává prostor i pro jistou empatii a kolegiálnost. Kromě toho přidává do děje i nové postavy – studenty dalších oborů na Hrdinské akademii, kteří by ještě mohli slušně zamíchat s výsledky utkání. A kdoví, třeba někteří z nich zůstanou v příběhu i nadále…

Třetí svazek série Moje hrdinská akademie je zatím jednoznačně nejakčnější – autor tentokrát nedal postavám čas zpytovat svědomí, rozebírat předchozí události a ukazovat nepřímo jejich motivace. Jakmile dojde na Sportovní festival, je z mangy čistokrevné akční dobrodružné čtení. Mizí náznaky hlavního střetu, které se objevily v předchozím svazku (a přelily se částečně i do třetího dílu), a místo nich je tu epizodní rubačka, která možná bude – a možná také nebude – mít výraznější dohru.

Kóhei Horikoši je věrný zásadě, že v nejlepším se má přestat, a tak si čtenáři musí počkat na to, jak se Midorija popasuje s dalšími událostmi, až do následujícího dílu. Nakladatelství CREW naštěstí nelenilo a i navzdory současné nepřízni už je čtvrtý svazek venku.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Eliška Nováková
Počet stran: 196