Moje hrdinská akademie 2 – zlo na scéně

Máte rádi superhrdiny? A přemýšleli jste někdy o tom, jaké by bylo žít ve světě, kde má skoro každý nadpřirozené schopnosti a kde stát se profesionálním superhrdinou (nebo superpadouchem) není nic těžkého? Pak byste si neměli nechat ujít mangu Moje hrdinská akademie!

Izuku Midorija se dostal na vytouženou Hrdinskou akademii. Rychle zjistil, že zdejší výuka bude něco dočista jiného, než na co byli studenti doposud zvyklí. Nyní se blíží první hodina soubojů v uzavřených prostorách, kde jak na potvoru skončí Izuku proti Kacukemu. A aby toho nebylo málo, hned následující den čeká studenty terénní nácvik záchranných operací – na hrdinské akademii se zkrátka nikdo s ničím nezdržuje. Jenže tenhle výcvik se šeredně zvrtne…

Kóhei Horikoši se stejně jako jeho hrdinové s ničím dvakrát nepáře – už ve druhém svazku odhalil pár zlounů a narážek na hlavní střet, který se nejspíš bude proplétat celou sérií. Jelikož se nacházíme na poli akční dobrodružné mangy, je jasné, že tu o souboje nebude nouze – ať už o cvičné, kdy se Izuku a jeho přátelé budou zlepšovat, nebo o ty opravdové. V podobném typu příběhů se nezřídka stává, že se jeden souboj táhne přes několik dílů. Horikoši sice čtenářům dávkuje slušnou porci akce už od samého začátku, ale zatím nerozpoutal bitvu natolik monstrózní, aby zabrala celý svazek. Čtenáři tak ve druhém dílu mangy Moje hrdinská akademie nebudou ochuzeni o pár retrospektivních pohledů do minulosti některých postav, v rámci akademie také o normální studentské záležitosti nebo o rozličná rozvíjející se přátelství a spojenectví.

Tentokrát se sice nepracuje s psychikou a vztahy tolik jako v prvním svazku, ale čtenáři pořád dostanou příležitost nahlédnout pod pokličku motivací některých postav, což je příjemným způsobem polidšťuje (i když to nejsou vždycky zrovna sympaťáci). Autorovi se také zatím daří představovat nové postavy postupně, aby čtenáře nezahltil, ačkoliv nejvíce v popředí jsou hrdinové známí již z předchozího dílu. Nechybí ani trocha správně superhrdinského patosu a pár epických panelů.

Horikoši je zkrátka autor, který už od samého začátku dává jasně najevo, co lze od jeho příběhu čekat. V samotném vyprávění se sice zatím drží osvědčených vzorců – stejně tak, co se týče charakterů jednotlivých postav –, podle drobných náznaků se ale dá do budoucna očekávat, že by přinejmenším v rámci mezilidských vztahů mohl tyto zajeté koleje opustit.

Kresba zůstává stále stejná, jen v případě Midoriji ubylo ubrečených, rozklepaných scén, což mu jako hlavnímu hrdinovi jde rozhodně k duhu. Přeci jen obavy a vědomí, že protagonista není neporazitelný, jsou skvělé, ale všeho moc škodí.

Druhý díl mangy Moje hrdinská akademie se nese ve stejném duchu jako první svazek – akční zábava se sympatickými postavami, které rozhodně mají potenciál.

Vydal: CREW, 2019
Překlad: Eliška Nováková