Královská hra 3 – hromadný trest pro neposlušné hráče

Řetězové zprávy už nikdy nebudou jako dřív! Přinejmenším pro čtenáře mangy Královská hra. Tahle zpočátku zdánlivě nevinná zábava totiž už stála život nejednoho studenta a do budoucna se to nejspíš jen tak nezlepší.

Nobuaki už přišel vinou Krále a jeho zvrácené hry o celou řadu spolužáků a blízkých přátel. Nyní hrozí, že přijde i o kamarádku Nami, která věřila jeho teorii, že Králem je někdo z jejich zbývajících spolužáků. Jako by to nestačilo, další, kdo dostane rozkaz, je sám Nobuaki – bude muset obětovat ještě mnohem víc, než si do té doby myslel. Zdá se však, že se konečně objevila stopa, která by mohla vést k odhalení Královy totožnosti, a tím k ukončení celé hry. Jenže další požadavky, které Král má, začnou kosit nedobrovolné hráče ve velkém.

Královská hra je hororově laděný thriller ze školního prostředí, na které si Japonci potrpí. Byl to ten typ příběhu, kde čtenáři museli přistoupit na jistou dávku neuvěřitelnosti, aby mohli být patřičně napjatí, jak to bude dál. Jak Král provádí své tresty? Zabíjí sám, nebo přiměje lidi, aby spáchali sebevraždu takovými hrůznými způsoby? Třetí svazek se k odpovědím na tyto otázky příliš nepřibližuje. Zároveň jsou však čtenáři v závěru dílu svědky těchto promyšlených poprav v přímém přenosu a je jasně vidět, jak k nim dochází. Celý příběh tím pádem začíná dostávat konkrétnější obrysy. Pokud však Nobuaki Kanazawa ještě přijde s jiným vysvětlením, než ke kterému zatím nejspíš směřuje, bude se muset setsakra snažit, aby bylo natolik dobré, aby mu to čtenáři uvěřili… A na odhalení, které dostane lidi do kolen, má už jen dva svazky.

Stísněná atmosféra z prvního dílu se částečně vytratila už ve druhém svazku a zatím se ještě úplně nevrátila. Téma silného psychického tlaku, stejně jako morální otázky a případná bezcharakternost jednotlivých postav, jsou stále přítomny, ale ustupují kolotoči duševních zhroucení a hysterických záchvatů. Což je vzhledem k okolnostem zcela pochopitelné, zároveň to však lehce podrývá, co si autor nastavil na začátku příběhu – tedy racionálně uvažující hlavní hrdiny, kteří si dokážou udržet chladnou hlavu navzdory děsivé situaci. Hitori Renda však díky tomu dostává dost prostoru pro kresby vyděšených a ubrečených postav, stejně jako pro zástupy umírajících…

Královská hra je morbidní vyvražďovačka, která i přes mírný pokles v kvalitě oproti prvnímu dílu stále dokáže udržet čtenáře v napětí. Zůstává už jen otázkou, kolik z toho autor vytěží ve finálních svazcích.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Eliška Nováková
Počet stran: 164