S. D. Perry: Kód: Veronica (Resident Evil 6)

Farmaceutická společnost Umbrella vládne silným kapitálem, ovládá politické intriky a lidský život má pro ni nulovou hodnotu. Přesto se najde pár odvážlivců, kteří se ji snaží zničit a dohnat k zodpovědnosti její představitele. Tajuplný Kód: Veronica znamená mnoho pro jednoho ze zakladatelů Umbrelly.

Skoro dvacetiletá mladá dáma Claire Redfieldová se poprvé s vražednými chapadly tajemné Umbrelly setkala v horském městečku Raccoon City, které už je pouze nedávnou minulostí. Společně s policistou Leonem dokázala uniknout virovou nákaze, vyšinutým zaměstnancům farmaceutické společnosti, zmutovaným laboratorním experimentům i hordě zombií. Pod falešnou totožností se uchází o práci v pařížské administrativní centrále Umbrelly, kde je odhalena a transportována na ostrov Rockfort v jižním Atlantiku. Tam si své cely užívá sotva několik hodin, když dojde k leteckému útoku na komplex. Ten zničí laboratoře a dojde k úniku nebezpečných virů i monster. A nechvalně známý scénář se opakuje.

Šestá kniha série volně inspirované videohrou Resident Evil opět představuje silnou hlavní ženskou hrdinku. Mladá studentka Claire Redfieldová, hledající svého staršího bratra Chrise, se objevila poprvé v RE3: Město mrtvých. Od té doby se proměnila v neohroženou bojovnici proti Umbrelle, zkušenou střelkyni a odhodlanou likvidátorku různé verbeže. V jejím dobrodružství jí sekunduje Steve Burnside, další z vězňů farmaceutické společnosti. Prohnaný mladík se občas dokáže dostat do pěkné šlamastiky a společnost přitažlivé dívky mu většinou není proti mysli. Rodrigo Juan Raval zajal Claire v Paříži, ale na Rockfortu ji osvobodil, a tím jí dal možnost přežít. Na ostrově Rockfort se nachází sídlo rodiny Ashfordů, kteří patří k zakladatelům Umbrelly. Současnými zástupci rodiny jsou poněkud duševně nemocní Alfred a jeho dvojče Alexia. Jejich choutky by se daly nazvat zvrácené a jejich vzájemný vztah těžce nezdravý.

Vedlejší linku tvoří příběh Chrise Redfielda, který se vydává na Rockford pro svoji sestru. Netuší, že jeho bývalý nadřízený Albert Wesker, který zradil S.T.A.R.S. ve prospěch Umbrelly, žije a pracuje pro změnu pro mocné nepřátele farmaceutického koncernu, ale stále proti Chrisovi.

Dějová linka Kódu: Veronica svou osnovou nudně kopíruje většinu předchozích dílů. Série už je pouze natahovaná jako nekonečné české seriály komerčních televizních stanic určené pro hlavní vysílací časy. Dávno mrtvé postavy ožívají. Stvůry jsou víc a víc megasupermocné. Záporné postavy jsou zásadně případy pro vysoce střežený blázinec. Kladní hrdinové mají minimálně propracovaný charakter. Zkrátka všechno je podřízeno základu, že příběh vychází z videohry a čtenáři touží po nejjednodušší dějové lince se sexy babou a hromadou monster k likvidaci. Zombií tu jsou mraky, ale hrdinové je likvidují levou zadní. Super záporák je jen jeden a zabít ho je velice obtížné. Autorka prostě naservírovala extrémně jednoduché čtení pro unavené mozkové buňky, které chtějí zahnat stres krvavou laboratorní pařbou.

Resident Evil 6: Kód Veronica přináší hlavně nové otázky a neřeší téměř nic z předchozích záhad. Zombie a různé zmutované experimenty už spíše unavují, než aby vnesly do děje něco nového a osvěžujícího. Zapojení vedlejších postav Alexie a Weskera mohlo být zajímavé, ale román S. D. Perry už si nehraje ani na horor, ani akční thriller, nabízí pouze slabý odvar prvních dílů série.

Vydal: FANTOM Print, 2017
Překlad: Kateřina Niklová
256 stran / 269 Kč