Nancy Gideon: Krvavý měsíc

Literární recenze / 4.12.2013 /

Potřetí se vracíme do New Orleans, v jehož podsvětí vládne vlkodlak Max Savoie.

Gideon_Krvavy_mesic

Cé Cé si už navykla na život s Maxem. Bydlí spolu a snaží se oddělovat práci a soukromí, jelikož oba stojí na opačné straně zákona, pomalu si ale uvědomují, že to bude těžší, než si zpočátku mysleli. V řece je nalezeno tělo zavražděného mladšího bratra Maxova zaměstnance a případ dostane na starosti Cé Cé. Max je přesvědčen, že muž byl zabit, protože se snažil zjistit, co je Max zač.

V třetím dílu vlkodlačí romance má hlavní slovo paranormální svět, detektivní zápletka stojí stranou a hraje spíše druhé housle. Čtenář se více dozví o Maxovi, jeho minulosti a síle. Nancy Gideon představuje další, vzhledem ke standardu žánru originální schopnosti vlkodlaků, dává čtenáři nahlédnout do spletité sítě vlkodlačí politiky a zákulisí jejich společnosti, a prohlubuje tak svou verzi těchto nadpřirozených bytostí.

Prim v románu hraje Max, který na sebe strhává pozornost nejen nejvyšším postavením v čele vlkodlačí společnosti, ale především tím, jak charismatickou postavou se v průběhu prvních dílů série stal. Nyní si je už plně vědom své moci a vlivu a sebevědomí z něj sálá. Proto občas čtenáře může překvapit, jak naivní dokáže být, když jde o to, komu věřit a komu ne. Působí tak ale o to realističtěji a lidštěji – není to postava bez chyb.

Cé Cé si už navykla na to, že má její vlkodlačí milenec tajemství, o která se s ní nechce nebo nemůže podělit. Je detektivem tělem i duší, a to navzdory své oblibě nosit na místa činu velice nepraktické boty na jehlách. Je sebevědomá, odhodlaná, neohrožená, přesto dokáže působit poněkud bezradně a naivně. Její rozhodnutí občas postrádají smysl a lze se jen domnívat, že budou mít svou dohru v dalších dílech.

Jakkoli je Krvavý měsíc románem ze žánru paranormální romance, a právě romantika a žhavé scény by měly být z principu žánru primárními prvky příběhu, je třetí díl série Měsíční svit románem spíše akčním, v němž čtenář objevuje zákoutí vlkodlačí společnosti a tajemství Maxovy minulosti, která byla čtenářům v předchozích dílech Čistá krev a Pod vlivem úplňku pouze nastíněna. Přesto působí Krvavý měsíc dojmem předehry, blížící se bouře, která snad už brzy udeří.

Navzdory několika málo odhaleným tajemstvím vzbuzuje román více otázek, než svým čtenářům dává odpovědí. To a dramatický závěr pak navnazují na další díl, na který se osobně velice těším.

Vydal Fragment, 2013