Nancy Gideon: Pod vlivem úplňku

Literární recenze / 2.7.2013 /

Policistka Cé Cé a její vlkodlačí milenec Max nemají ani po smrti nebezpečného mafiána ovládajícího New Orleans klid. Někdo vraždí nevinné ženy. A stopy po drápech neukazují na práci člověka, ale ani zvířete.

Gideon_Pod-vlivem-uplnku

Král je mrtev, ať žije král. I tak by se dalo přiblížit, co se děje v neworleanském podsvětí. Max Savoie převzal vládu nad mafiánským impériem, které léta budoval jeho patron Legere. Ne každý je ale s nastalou situací spokojen a Max tak stojí před nepřáteli z vlastních řad. V městě navíc někdo začíná vraždit ženy. Loví je, brutálně znásilní a poté zabije. Stopy vedou k Maxovi, oběti totiž byly úzce svázané s odvěkým nepřítelem Jimmyho Legera. Případu se na příkaz nadřízeného i přes svou citovou zaujatost ujímá Cé Cé. Je jen otázkou, nakolik vyšetřování zasáhne do jejího vztahu s Maxem. Ten nyní čelí své minulosti, do města se totiž vrací jeho otec.

Max zdědil mafiánské impérium a z pouhé gorily stojící v pozadí mocného muže se stal neústupným obchodníkem. Už nepřipomíná toho naivního, nejistého klučinu, jak byl představen v prvním dílu. Tato jeho stránka sice občas vypluje na povrch, po většinu času ale působí sebevědomě, odhodlaně a charisma má na rozdávání. V některých scénách mi až připomínal Jean-Clauda ze série o Anitě Blakeové.

Vypočítavá, všeho schopná mrcha, jak na mě v prvním dílu Cé Cé působila, zahodila minisukně a jehly s otevřenou špičkou a stala se cílevědomou, odhodlanou policistkou, jíž jde především o vyšetření případu, byť by tím mělo utrpět její soukromí.

Nancy Gideon v prvním dílu nechala jen nakouknout do fantaskního světa, jaký na stránkách Čisté krve vytvořila, v druhém dílu své paranormální série ale dveře do světa vlkodlaků otevřela dokořán a v plné parádě čtenářům představuje svou verzi těchto nadpřirozených bytostí. Některé jejich schopnosti a vlastnosti zkušeného čtenáře tohoto žánru nepřekvapí, jiné jsou velice originální a já jsem osobně zvědavá, jak s nimi v dalších dílech série autorka naloží. Jiné vlastnosti a především některé vlkodlačí rituály pak dokáží poměrně znepokojit.

Na rozdíl od prvního dílu se ve druhém čtenář se všemi důležitými charaktery seznamuje pomalu a postupně, tudíž v nich není takový zmatek. Děj má svižné tempo a odsýpá poměrně rychle, zápletka není příliš originální a hlavního padoucha čtenář odhalí mnohem dřív než hlavní hrdinové, to ale románu neubírá na čtivosti, možná právě naopak.

Pod vlivem úplňku je propracovanějším, zábavnějším pokračováním Čisté krve, poměrně nudného, plochého úvodu do světa Nancy Gideon. Druhý díl nabízí oddechový, nenáročný příběh, který svou koncepcí nijak nevyčnívá z průměru žánru, přináší ale vlastní verzi vlkodlaků, černý humor, napětí i překvapení. Závěrečné řádky slibují blížící se vichřici, která nevyhnutelně v dalších dílech udeří, a já se na ni docela těším.

Vydal Fragment, 2013