František Kotleta: Operace Petragun (Legie 8)

Co zmůže jedna svobodná lidská vesmírná loď proti celé flotile a vesmírnému impériu? Docela dost, pokud tou lodí je Kraksna s neohroženou posádkou z planety Země, jednou chanou a jedním opelichaným psem.

Posádka Kraksny dokázala po dlouhé cestě a mnoha dobrodružstvích najít cestu k plukovníkovi Batistovi. Jejich spojenci z Churitského impéria zjišťují, že žádná velká lidská armáda neexistuje, ale že se jednalo o excelentní dezinformační operaci. Pro nedostatek zdrojů, které lidé mohou nabídnout, uvažují, že samostatné lidské jednotky rozpustí mezi další mimozemské vojenské sbory. Kapitán Moravec navrhne, že spojencům doručí nové bitevní lodě, které si „švestkové společenství“ nechává vyrábět. Informace je to šokující, protože churitská rozvědka o nových lodích nezaslechla ani tu nejmenší zvěst a Moravcův plán je víc než troufalý, ale pokud uspěje, dojde k založení pozemské legie.

Na planetu Ereškigal do adadských loděnic nemíří pouze posádka Kraksny ve složení Amanda, Moravec, Gerasim, Profesorka, Aga a pejsek Fifinka, ale i jednotka Batistových lidí. Přeci jen hodlají ukrást víc než jednu vesmírnou loď a ke všemu z majetku švestek. Do loděnic míří různící dělníci z celého vesmíru, protože vesmírná obdoba závodu Škoda Kvasiny vyčerpala lokální zdroje práce chtivých zaměstnanců a zakázka od Enlilů není zrovna maličkost. Profesorka zůstává na lodi a všichni ostatní míří do nových zaměstnání.

Operace Petragun je už osmým příběhem ze série Legie. Tentokrát se vyprávění chopil František Kotleta a čtenářům samozřejmě naservíroval pořádnou dávku pop kulturních odkazů a hlášek. Amanda nejen jako předák, ale i později je se svými zvyky a slovníkem pochyceným od starého Vodičky naprosto kouzelná. Na scénu se ovšem vrací i protektor Bronas, sexy špionka Rudý vrabčák a jedna frakce, která má své peří snad všude. Vzhledem k tomu, že série už je ve své druhé polovině, nechybí několik šokujících překvapení i neočekávaných zvratů. Ani tentokrát nechybí vulgarity, litry cákající krve, koupel ve sračkách a sex. Zkrátka takový dobrý standard v příbězích Františka Kotlety

Dynamické tempo a neustálý příval akce příběh posouvá k závěru a konečně osvětluje i název celé série. Osmý díl Legie zachycuje důležitý mezník v osudech hlavních hrdinů a opatrně posouvá hlavní děj celé série kupředu, protože hrdinové dělají víc, než jen učí zaměstnance vesmírných loděnic zakládat odbory a pár tezí z marxismu. Přípravy armád bojujících proti „švestkovému společenství“ běží, ale jak jsou daleko a kdy vyvrcholí? Nedopadne to nakonec úplně jinak? Stále mnoho otázek zůstává nezodpovězeno a čtenář musí trpělivě čekat na další díl.

Vydala: Epocha, 2023
Obálka: Jiří Arbe Miňovský
Ilustrace: Lenka Tarwari Jandová