Kojoharu Gotóge: To ty… (Zabiják démonů 2)

S čím je nejlepší vyrazit na lov démonů? S ostrým mečem, dobrým výcvikem, neomylným čichem a odhodláním. Nic z toho Tandžiróvi nechybí, a navíc mu záda kryje jeho oddaná sestřička.

Čtenáři první dílu mangy o mladíkovi Tandžiróvi, který absolvuje náročný výcvik, aby se stal zabijákem démonů, ho opustili při skládání závěrečné zkoušky na Vistáriové hoře, kde musel porazit pár démonů a přežít. Tandžiró měl velikánskou smůlu, protože narazil na silného démona planoucího nenávistí k žákům jeho učitele Urokodakiho. Ten totiž tohoto konkrétního démona na hoře uvěznil, ale to netušil, že naštvaný démon bude s nadšením masakrovat jeho mladé studenty. Tandžíró představuje příliš velké sousto v nenápadném balení. Po úspěšném završení výcviku se vrací ke svému mistrovi, kde na něho čeká i sestra Nezuko.

Napínavá a nečekaná životní etapa mladého dobrosrdečného chlapce Tandžiróa začala, když mu démon jednoho dne vyvraždil rodinu. Zůstala mu jen sestra Nezuko, která se sama stala démonem, ale nezabíjí lidi. Tandžiró si dal za cíl ji vyléčit, ale tohle tajemství přeměny zná jedině první z démonů Muzan Kibucudži, který vzhledem připomíná jednu slavnou hudební hvězdu.

Autorka scénáře i kresby Kojoharu Gotóge si libuje spíše v efektních bojích než v bezbřehém krveprolití. Hlavními protivníky jsou démoni, kteří zabíjejí lidi jako svou potravu. Někteří z nich mohou používat i krvavou magii, ale všichni možná nejsou zlí.

Zabiják démonů 2 – To ty… obsahuje dokončení minulé epizody, jeden nový příběh a část dalšího, který stejně jako v předchozí knize končí v tom nejlepším a nutí čtenáře trpět do doby, než vyjde další kniha. Manga Zabiják démonů je černobílá a vzhled postav v barvě se objevuje na titulní obálkách. Existuje i další možnost, jak ukojit bujnou fantazii. V roce 2019 vzniklo podle komiksu anime.

Zabiják démonů je příjemný, svižný příběh. Taková novější, modernější, obrázková a japonská verze Buffy, přemožilky upírů, cílená spíše na kluky, ale dívky bude bavit nepochybně také.

Vydala: CREW, 2021
Překlad: Petr Kabelka, Eliška Kabelková Vítová