Bill Willingham: Mýty 17 – Kdo seje vítr

Mýtov je utajená část New Yorku, jejímiž obyvateli byli skoro nesmrtelní exulanti z magických a pohádkových světů. To bylo dřív, než si  pozůstatky Mýtova zabral pan Temný, ale s tímhle zloduchem je konec. Nakonec našel svou záhubu v podobě mocné a prastaré bytosti…

Král Zamrzlé pustiny je také mrtev, ale světy nemohou být bez vládce jednoho z hlavních větrů. Kandidátů je několik, ale který bude ten pravý? Pan Severák za svůj dlouhý život stihl zplodit několik dětí, jeho služebníci však o nich nemají valné mínění. Světlou výjimkou je Wolfi, který se svých nároků vzdal. Jeho vlčí stránka převládá nad tou živelnou, ale sám je naštěstí zasloužilým otcem. Velký zlý vlk a Sněhurka spolu mají oficiálně šest dětí (to sedmé je utajené a velmi nebezpečné). Tři holčičky Winter, Květa, Tereza a tři kluci Darien, Conner, Ambrož se musí podrobit zkouškám, aby byl nástupce Severního větru nalezen. Do výběru se zamíchají ostatní větry, ale volba musí být učiněna, aby nevypukl chaos.

Sedmnáctá kniha Mýty: Kdo seje vítr obsahuje sešity 108 až 113. Pod scénářem je opět podepsaný Bill Willingham, který od počátku exulanty z magických a pohádkových světů vede vstříc novým a moderním dobrodružstvím. Kresbu hlavní dějové linky Kdo seje vítr obstaral jeho osvědčený spolupracovník Mark Buckingham. Stejně jako Růženčinu vsuvku Všechno za jednu noc. Další odbočkou je Tenkrát v těch dobách, což jsou různé mini příběhy od pestré škály kreslířů, které obohacují magické světy.

Série Mýty své čtenáře nezklame. Stále si udržuje úroveň kvality velice vysoko a autoři bez přestávky dokážou přicházet s novými, nečekanými překvapeními a zvraty. Asi nejvíc prostoru tentokrát dostaly Sněhurčiny děti. Smečka malých větrno-vlčích uličníků vystupovala většinou jako jednolitý celek, ale to se změnilo. Každé dítko je samo za sebe a na povrch vyplouvají jejich rozdílné sny i povahy. Tyhle děti dokážou změnit magické světy, protože k tomu mají všechny předpoklady. A jedno ošklivé proroctví.

U Mýtů je těžké předvídat, co přijde příště. Něco se určitě peče, protože drobné náznaky se objevily, ale co bude následovat, to je pro čtenáře vždycky překvapení. A to přesto, že hlavními hrdiny jsou dobře známé pohádkové postavy, které zůstávají věrné svým předlohám, ale zároveň žijí po svém a přizpůsobují se okolnímu modernímu světu a nečekaným překážkám. Kéž by bylo takových mistrovských děl víc. Obzvlášť těch, co se neberou moc vážně, disponují humorem pro dospělé a mají jen ty nejkvalitnější ingredience, co si umí čtenář fantasy představit. A samozřejmě nelze zapomenout na skvělou kresbu. Mýty jsou zkrátka skvělé pohádky pro dospělé.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Ľudovít Plata
Počet stran: 144