Ateliér špičatých klobouků – magie na hrotu pera

Ateliér špičatých klobouků představuje ve světě stále ještě celkem novinku na poli japonského komiksu. Nakladatelství CREW nelenilo a přidalo i tuhle úspěšnou mangu na seznam toho, čím potěšit své čtenáře. A nutno podotknout, že první svazek je opravdu něčím, co příjemně pohladí po duši.

Coco je dcerou místní krejčové, ale už od malička touží stát se čarodějkou – zkrátka nade vše zbožňuje kouzla a to, jak pomáhají lidem. Problém je, že čaroději se mohou stát pouze lidé s vrozenými schopnostmi, a ty Coco nemá. Když do vesnice přijede mistr Qifrey a nabídne pomoc při spravení kočáru, Coco neodolá a navzdory přísnému zákazu ho sleduje při magickém rituálu. Ke své radosti zjistí, že to s kouzly je možná úplně jinak. Ale cena, kterou za to zaplatí, bude vysoká. Vzhledem k okolnostem Qifreymu nakonec nezbude nic jiného než vzít Coco k sobě do učení – do Ateliéru špičatých klobouků.

Kamome Širahama přinesla čtenářům zcela nový svět prodchnutý kouzly a příjemnou, magickou atmosférou. Seznámila je s celou řádkou sympatických postav a ukázala, že čarodějnickým učňům ještě zdaleka neodzvonilo. Coco je typickým příkladem hodného, ale naivního děvčete, jež se snaží všem zavděčit. Zároveň však nepůsobí protivným dojmem archetypálního klišé. To se dá vztáhnout i na další postavy vystupující v knize. Setkáme se tak například s potrhlým – ale dozajista velice mocným – mistrem, ztřeštěnou kamarádkou i rivalkou, jež využívá hrdinčiny neznalosti. K podobně laděným příběhům však takové postavy neodmyslitelně patří.

Širahama si stvořila vlastní, svébytný magický systém – na první pohled možná složitý, ale jakmile se párkrát během příběhu ukáže v praxi, není už těžké se v něm zorientovat. Vyprávění jako takové rozhodně nepřešlapuje na místě. V průběhu prvního svazku nás autorka stihne částečně seznámit se svým světem a zároveň provede Coco prvními dobrodružstvími – a že jde místy už o slušně zákeřné kousky. Zároveň s tím poodhaluje obrysy střetu, který bude nejspíš stát na pozadí celého učení. Nudit se zkrátka nebudete.

Co musím vyzdvihnout, je jednoznačně kresba. Ta skvěle vystihuje atmosféru autorčina příběhu a podtrhává jeho neuchopitelné kouzlo. Příjemné oblé linie, výrazná mimika a bohatost detailů (některé panely jsou na mangu opravdu nezvykle propracované) činí z Ateliéru špičatých klobouků dílo vskutku krásné na pohled. Kresba je něžná a svým způsobem kouzelně roztomilá. Bavilo mě si prvním svazkem po dočtení ještě párkrát zalistovat a pokochat se znovu některými panely.

První svazek Ateliéru špičatých klobouků bych se nebála označit za zdařilý příklad „feel good“ knihy. Je to krásné a magické, a až budete mít splín, udělejte si hrnek horké čokolády, zachumlejte se do huňaté deky, vytáhněte tuhle mangu z poličky a nechte se unášet na vlně dobrodružství a autorčiny představivosti.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Anna Křivánková, Kristýna Metličková
Počet stran: 212