Nalini Singh: Ohnivý cejch (Psyové/měňavci 6)

Literární recenze / 19.1.2020 /

San Francisko. Město, kde se protínají životy tří ras, mnoha klanů a nespočet komplikovaných osudů. V šestém díle série spisovatelky Nalini Singh se do popředí dostává klan DarkRiverů.

Mercy Smithová je měňavec a strážkyně ze smečky DarkRiver a zrovna by se měla radovat hned z několika důvodů, které se týkají jejích nejlepších přátel. Místo toho je frustrovaná emocionálně i sexuálně…

Všichni ostatní strážci v jejich levhartí smečce jsou šťastně zadaní, jen Mercy ne. Ostatní mají dostatek sexu, ale ona ne. A už delší dobu, což je pro měňavce nezdravé. Nejhorší je, že široko daleko není žádný kocour, s kterým by se chtěla blíž seznámit. Na radaru jejích rozbouřených hormonů je pouze jeden muž. Jeden problematický, tvrdohlavý, rozčilující, a není to levhart. Z Rileyho Kincaida se jí vaří krev v žilách, hlavně vzteky, ten nemožný dominantní měňavec má však navíc tu drzost být vlk.

Riley Kincaid patří mezi nejvýše postavené členy vlčí smečky SnowDancerů. Spolehlivý poručík je hluboce oddaný smečce, alfovi i svým příbuzným, a proto je ideální kandidát na styčného důstojníka mezi DarkRivery a SnowDancery. Obě smečky většinou čelí společným nepřátelům nebo je občas třeba zkrotit divokou omladinu. Ta práce by nebyla špatná, kdyby zástupcem druhé strany byl někdo jiný než temperamentní a dominantní sexy zrzka.

V Ohnivém cejchu překvapivě vystupuje pár složený ze dvou měňavců. Ve většině dílů převládal pár tvořený měňavcem od DarkRiverů a Psykou. Ale kombinace „kočky“ a „psa“ má zkrátka něco do sebe. Obzvlášť v případě komplikované dvojice jako Mercy a Riley. Po Brenně a Juddovi to zatím vypadá na jeden z nejlepších párů v prvních šesti dílech. Jejich chemie je explozivní a velmi vášnivá. Riley a Mercy nežijí ve vzduchoprázdnu, a proto se na scénu vracejí i hrdinové a hrdinky z předchozích dílů. Nechybějí Lucas a jeho žena, Hawke či Rileyho mladší sestra Brenna s Juddem Laurenem. Hlavní dějová linie se věnuje vztahu Mercy, Rileyho a vyšetřování, které provádějí. To je občas proloženo důležitou scénou, která možná přímo souvisí s aktuálním dějem, nebo připravuje půdu pro budoucí příběhy.

V šestém díle paranormální romantické série Psyové – měňavci život tří různých ras v alternativní budoucnosti pokračuje dál. V okolí San Franciska se objevuje nová hrozba, která tentokrát vychází z lidských řad. Oba měňavecké klany mají napilno s vyšetřováním, protože ve městě se děje něco podezřelého, co úzce souvisí s lidskými ozbrojenci. Neklid je i mezi Psyi, protože po dekách od Utišení, které je připravilo o emoce i šílenství, se zjevně začínají objevovat nové záchvěvy šílenství nebo někdo rozehrál bezcitnou hru o moc. Obyvatelé San Franciska si musí dávat obzvlášť pozor, protože ve městě sídlí hned dva důležití členové psyské vládnoucí struktury.

Novozélanďanka Nalini Singh dokáže vykreslit zajímavý a poutavý svět, který se s každou knihou rozrůstá a poodkrývá svá tajemství. Její nejlepší postavy nejsou černé nebo bílé, ale mají mnoho odstínů mezi tím. Příběhům není cizí velká láska, ani předsudky, strach a fanatismus. Nejlepší na tom je, že série má spoustu dalších tajemství a s každým dílem nějaká zodpoví, ale zároveň přidá další. Někdy očekávaná a jindy naprosto šokující. Rozhodně bude se na co těšit, protože nezadaných postav ve správném věku je v sérii dost a dost. A rebel proti psyské mocenské struktuře Duch také zatím neodhalil svou tvář. Snad bude pokračování co nejdříve, protože zajímavých možností je skoro nepřeberně.

Vydal: FANTOM Print, 2019
Překlad: Petra Kubašková
Obálka: Tony Mauro