O koblize s posypkou z hvězdného prachu

Přemýšleli jste někdy o tom, jaká věc může mít na svědomí válku s nemrtvými, pochroumání linie času a k tomu smrt několika lidí? Tak se připravte… je to obyčejná kobliha.

Tedy ne tak docela obyčejná kobliha. On je to vlastně americký donut s prázdným středem, pro jehož upečení byl pekaři podstrčen hvězdný prach. Teď je z ní nebezpečná nelegální kobliha času a její pozření má vážné důsledky. Jednak vrací čas do chvíle před pozřením, ale také způsobuje plynatost a může zcela narušit tok času a magie. Sníst ji může jedině časoděj, jenže toho by nejdřív musel někdo najít… A tak na řadu přichází velký kouzelník prvního řádu a jeho poskok. Až na to, že onen hrdina, Klerenc, se víc než na záchranu světa soustředí na ženy kolem sebe. Eliot je sice pouze čaroděj druhého řádu, ale má dost rozumu na to, aby se mu s trochou pomoci od cizích bytostí povedlo předejít katastrofě.

Dějová linka není vůbec složitá, pokud tedy nezačnete příliš filozoficky přemýšlet nad tím, co to vlastně čas je. Cestování v čase bývá vždycky hodně ošemetné a člověku snadno poplete hlavu, každopádně autor Nikkarin se s tím vypořádal víc než obstojně. Postav se v příběhu objevuje poměrně dost, ovšem ani jedna není nijak zvlášť detailně prokreslená a ani hlavní hrdinové neprochází žádným vývojem.

Legenda o nekonečnu patří bezpochyby do žánru fantasy, avšak jde o vtipnou komedii zasazenou do současnosti. Z žánru fantasy a her na hrdiny si komiks dělá srandu, ale nejde o parodii nebo zesměšnění, je to spíš takový láskyplný humor. Hrdinové běžně hledají informace na kouzelnickém googlu či wikipedii, jsou velcí herní nadšenci a elfové jsou hipsteři, co si po kavárnách fotí kafíčka. Nechybí tuna popkulturních odkazů a příběh je navíc doplněn názvy hudebních skladeb, které podtrhují jednotlivé scény. V tomhle díle najdete od všeho kousek a skvěle to spolu funguje. Autor zůstává nad věcí a nebojí se upozornit ani na vlastní nedostatky.

V jednoduché kresbě je, jak říká sám autor, hodně čáreček. Velký formát knihy nechává pěkně vyniknout jednotlivé panely plné barev. Legenda o nekonečnu sice není velkolepé fantasy plné propracovaných postav, i tak však představuje osvěžující počin na poli domácího komiksu.

Vydal: Labyrint, 2019
Kresba: Nikkarin
Vazba: kombinovaný potah s plátěným hřbetem