Emily Boldová: Rebelka noci (Stříbrné perutě 2)

Literární recenze / 19.11.2019 /

Šestnáctiletá Thorn si užívá radostí dospívání, ale v jejím případě to má menší háček. Zatímco jiným děvčatům narůstá leda velikost košíčku podprsenky, Thorn začala ze zad vyrůstat křídla. Její matka, kterou nikdy nepoznala, byla obyčejným člověkem, ale otec patří k utajenému národu Stříbrných perutí. To z ní dělá mocnou polobytost s dlouhou řadou nepřátel. Druhý díl Stříbrných perutí: Rebelka noci rozhodně nenechá Thorn, aby si v poklidu užívala nová křídla nebo nalezenou rodinu.

Byl to trochu nepromyšlený, sebevražedný pokus o útěk od londýnských Stříbrných perutí, ale Thorn ho přežila a podařilo se jí osvobodit i Rileyho Scotta, kamaráda a člena národa Stříbrných perutí, který o své perutě za trest přišel. Dvojici se podaří kontaktoval Rileyho bývalou partu, Shades, což jsou rebelští odpadlíci s perutěmi. Společně se setkávají s bývalým šéfem klanu a vyděděncem Arikem Chromem, který je zároveň Thorniným otcem, a jejími bratry. Rozhodnou se nalézt azyl v pověstmi opředeném Glastonbury.

Stříbrné perutě: Rebelka noci okamžitě dějově navazuje na první díl Dědička světla. Bez zbytečného zdržování se ve středu dění opět ocitají uprchlíci Riley a Thorn. Na druhé straně se s útěkem své zaslíbené musí vyrovnat Lucien York, i když Nyx z Orly by mu víc než ráda dělala ošetřovatelku. Riley, Thorn a Lucien nejsou milostný trojúhelník, alespoň ne z pohledu hlavní hrdinky. Ta si uvědomuje, že by sice s Rileyem něco mít mohla, ale to by nikdy nesměla potkat Luciena. Ve svém zalíbení má na svých šestnáct let velmi jasno, ale ve spoustě ostatních pohledů na svět se synem náčelníka londýnských Stříbrných perutí značně rozchází. Lucien není zrovna v ideálním postavení ve svém klanu a vůči Představeným. Strašně se vzteká, že Thorn pláchla, a docela dost žárlí, i když nemá důvod. Už proto, že větší riziko milostného trojúhelníků představuje on, Thorn a jeho bývalá přítelkyně Nyx.

Celý příběh se točí kolem vztahu Luciena a Thorn, ale zároveň na povrch vyplouvají dávná tajemství týkající se vztahu Arika a jeho lidské ženy, které k seznámení vedla jedna artušovská legenda. Tenhle prastarý příběh skrývá nejedno ošklivé tajemství a neblaze proslulí Představení, speciálně vybraní jedinci mimo hierarchii jednotlivých klanů Stříbrných perutí, ale zároveň nad jejich náčelníky a radami, se ho snaží pohřbít pěkně hluboko za použití všech možných prostředků a bez ohledu na životy.

Rebelka noci je čtivá young adult fantasy cílená na dívčí čtenářskou populaci. Bez problémů se dá přečíst za pár hodin. Německá spisovatelka Emily Boldová si nechala otevřenou cestu pro další pokračování, ale zároveň hlavní linku uzavřela. Přesto je na konci znát, že je trochu uspěchaný, a možná sama úplně nevěděla, jak vybruslit z některých příběhových motanic. Minimálně Riley si zasloužil rozepsanější konec. Přesto série dokazuje, že „andělské“ young adult fantasy rozhodně nemají odzvoněno.

Vydal: CPress, 2019
Překlad: Eva Kadlecová
Počet stran: 360