Bill Willingham: Mýty 14 – Čarodějnice

Mýtov – utajená část New Yorku, jejímiž obyvateli byli skoro nesmrtelní exulanti z magických a pohádkových světů. To bylo dřív, než si rozpadlé pozůstatky Mýtova zabralo tajemné a čerstvě osvobozené zlo. Exulanti se stáhli na Farmu a čelím mnohým problémům ve vlastních řadách. Některé Svobodné Mýty zůstaly uvězněné v podzemních kancelářích podnikatelského oboru a musí čelit osvobozeným nepřátelům nejen silou, ale hlavně důvtipem.

Čtrnáctá kniha série Mýty s podtitulem Čarodějnice se skládá ze sešitů 86 až 93 a scénář k nim opět napsal duchovní otec téhle série, oceňovaný Bill Willingham. Grafického ztvárnění se ujali Jim Fern, Andrew Pepoy, Steve Leialoha, David Lapham a samozřejmě Mark Buckingham. Ani tentokrát nechybí úvodní představení Kdo je kdo v Mýtově, kde tentokrát za pozornost stojí hlavně Ozma, mocenská a ambiciózní rivalka Frau Totenkinder, v roztomilém balení.

Pár desítek stránek je věnováno příběhu Pečetění, což je prequel ze života současného největšího nepřítele Svobodných Mýtů nebo spíš těch, kteří ho poprvé dokázali lapit a uvěznit.

Celé čtrnácté knize dominuje příběh s názvem Čarodějnice. V něm si čtenáři užijí Frau Totenkinder, která ukáže jednu ze svých mnoha dalších podob a už konečně doplete jeden rozkošný obleček. Novou hlavou čarodějnic a mágů Mýtova se snaží stát roztomilá blondýnka Ozma s podporou jedné kočičí čarodějky. A samozřejmě pád Mýtova dal možnost uniknout nechvalně proslulé a všeho schopné Babě Jaze. Spatření okřídlené opice vypovídá o krajně pochybném zdravotním stavu svědka, pokud se tedy nejedná o Bufkina z podnikatelského odboru. Překvapivě možná nejzajímavějšího a nejstatečnějšího mýtovského hrdinu.

V království nazvaném Azyl se Jde na zápas. Tým krále Mucholapa hraje proti goblinům. Bohužel pozápasové dění se poněkud krutě zvrtne a žabí vládce má před sebou vyšetřování těžkého zločinu a hrozbu velikých nepokojů, které nemusí jeho poklidný ostrůvek v Domovině ustát.

„O takovém stvoření jsem nikdy neslyšela. Jaké má schopnosti?“
„Čte. Čte úplně všechno.“ (str. 95)

Bude to znít neuvěřitelně, ale série Mýty má po čtrnácti knihách stále co nabídnout. Nechybí akce, napětí, intriky, boje ani nečekané zvraty. Každý příběh je trošičku jiný, ale není se čemu divit, když se postavy od sebe tak moc liší. Přesto mají jedno společné. Jedná se o pohádkové nebo magické postavy, které vymyslel někdo jiný. A Bill Willingham je pro sérii Mýty perfektně využil. Všechny si zachovávají základní vlastnosti, ale jak už to v životě bývá, působením různých vnějších okolností se mohou pozvolna měnit. V tomhle případě stojí za to zdůraznit, že naprosto uvěřitelně.

Zatímco příběh Jde se na zápas byl uzavřený, hlavní dějová linka zůstává otevřená a rozehraná na několika frontách, což udržuje čtenáře v napětí a touze po dalším přísunu oblíbené a výjimečné komiksové řady.

Vydal: Crew, 2018
Překlad: Ľudovít Plata
192 stran / 489 Kč