Kore Jamazaki: Čarodějova nevěsta 1

Nakladatelství Crew se rozhodlo v prvním pololetí zahrnout ctitele mangy hned několika díly nové série Čarodějova nevěsta. O čem asi bude příběh kreslený i psaný japonskou autorkou Kore Jamazaki?

Ve chvíli, kdy čtenář otevře první stranu Čarodějovy nevěsty, tak překvapeně zjistí, že je na konci knihy. Pro toho, kdo se už někdy setkal s japonskou mangou, to asi žádné velké překvapení není. Spíš údiv, že to přejal i české nakladatelství, ale jak zazní v úvodním vysvětlení, jedná se o přání tvůrců, aby bylo uspořádání zprava doleva. Pro nezkušené čtenáře dokonce přiložili návod na orientaci mezi panely a správnou posloupnost bublin. Ale všechno je o zvyku a po pár stránkách už vlastně vůbec není divné číst „v protisměru“.

Čarodějova nevěsta je příběh patnáctileté Čiše Hatori, která ztratila smysl života. Přišla o matku a příbuzným na ní nezáleží. Ale přeci jen najde ze své situace skvělé východisko a nechá se vydražit za nejvyšší nabídku. Tu učiní čaroděj Elias Ainsworth, protože Čiše zjevně oplývá magickým talentem a bude z ní vhodná učednice. A manželka. Prozatím spolu musí vyřešit několik zapeklitých čarodějných problémů

První díl ze zatím devítidílné manga série od Kore Jamazaki seznamuje čtenáře se světem čarodějů, kouzelníků, víl a draků. Kresby jsou černobílé a občas úžasně hororové. Zkrátka takové, jaké čtenáři mangy mohou očekávat. Nedostatek barvy poněkud škodí mužským postavám, protože to vypadá, že autorka ulítává na blonďácích, což sice svým způsobem v jednu chvíli přiznává, ale bystrý čtenář postřehne, že těch případů je víc. A kdo se v tom má pak vyznat.

Čarodějova nevěsta se hodí spíš pro dívky ve věku hlavní hrdinky. Popřípadě pro chlapce, kteří ocení plochou lolitku v krátké sukénce. Pokud někdo hledá správně zaoblené ženské postavy a naprosto cool mužské, má bohužel v ruce špatný komiks. Spíš než akci manga přináší řádně depresivní pubertální stesk nad životem. Elias má taky lehce rozpolcenou osobnost. Jednou je tajemný jak Himálaj, pak praštěný puberťák, možná i trochu pedofil se strašidelnou lebkou na hlavě.

První díl série Čarodějova nevěsta je zkrátka moc krátký, aby bylo řádně poznat, kam hodlá autorka svůj příběh směřovat. Zatím to bere letem světem, ale musí se nechat, že cliffhangery umí slušné. Crew naštěstí má s čtenáři slitovaní a mangu dávkuje  v přijatelných odstupech

Vydal: Crew, 2018
Překlad: Anna Křivánková
184 stran / 199 Kč