Jim Butcher: Drobná laskavost (Harry Dresden 10)

Na podzimní Chicago se přihnala nezvyklá sněhová nadílka a čaroděj Harry Dresden ji čile využil k bojovému výcviku své učednice Molly. Jenže zábavu brzy přeruší agresivní nadpřirozená návštěva, a jak je v Harryho životě zvykem, další kalamity na sebe nenechají dlouho čekat.

Butcher_Drobna-laskavostSkryté intriky v intrikách větších intrik jsou v magickém světě běžným jevem a Harry má bohužel talent nachomýtnout se do každé z nich. Bezesporu se může pokládat za bojového mága a v době, kdy je Rudý dvůr s Bílou radou ve válce, se snaží připravit na všechno i učednici Molly. A bojovou přípravu budou oba určitě potřebovat.

V Chicagu se objeví magické bytosti, které mají na Harryho pifku a neváhají ze světa sprovodit i náhodné přihlížející. Navíc Murphyová přivolá Harryho na místo podivného sesuvu části budovy, kde se prokážou pozůstatky po magickém rituálu. Protože malérů není nikdy dost, čaroděje nedaleko místa činu kontaktuje královna Zimního dvora Mab a žádá si drobnou laskavost, kterou jí Harry ještě dluží. A odmítnout královninu žádost není životu prospěšné.

Jim Butcher svého hrdinu v minulém dílu Bílá noc úspěšně provedl plány upírského Bílého dvora, ale klidné období mu v desátém příběhu Drobná laskavost nedopřál. Harry jde z jedné bitky do druhé, a tak si čtenář opravdu užije řadu akčních scén. Aspoň že si Harry mohl trochu ulehčit práci Strážce tím, že zřídil kontaktní síť na podporu magicky nadaných lidí v ohrožení. Ale i tak hodně cestuje za úkoly pro Bílou radu, která je po střetech s Rudým dvorem upírů značně oslabená.

Celý děj se odehrává v Chicagu a Harry bude bojovat magií a svou prořízlou pusou proti známým i novým nepřátelům. Ke slovu se dostanou nositelé slavných mečů Rytíři řádu s jejich odvěkými soky, představitelé chicagského podsvětí, Archiv se svým děsivým strážcem, a samozřejmě i policistka Murphyová s Harryho bratrem Thomasem. Vznikl tak zajímavý koktejl událostí a spojení, které do osudů všech postav přinesou něco nového. Věrnost a důvěra budou napínány k prasknutí.

Drobná laskavost je pro mě čtivým počinem, při němž jsem se velmi bavila a vzdychala nad Harryho zkouškami, které ho dohánějí do krajností. Naštěstí temnou stránku příběhu Jim Butcher zlehčuje Harryho humorem, který přichází na řadu v nejnevhodnějších situacích, až čtenáře musí napadnout, že je s podivem, že Harry stále žije. Jediné, co mě často z děje vytrhne, jsou odkazy na události, jež se odehrály v povídkách a které se k mnoha českým čtenářům určitě nedostaly.

Drobnou laskavost, stejně tak jako celou sérii Harry Dresden, ráda doporučuji.

Vydal: Triton, 2016