Laurell K. Hamiltonová: Blankytné hříchy (Anita Blake 11)

Již po jedenácté se setkáváme s popravčí Anitou Blakeovou a její suitou mužů, zvířat a upírů. Anita si užívá příjemný začátek podzimu a dělá svou práci, tedy oživuje mrtvé, když přijede do St. Louis upírka Mussete. Nečekaná návštěva vyšší upírky a navíc zástupkyně Belle Morte, zakladatelky Jean-Claudovy pokrevní linie, přináší spoustu problémů, které musí Anita a její přítel Jean-Claude řešit.

Blankytných hříších čtenáře čeká hromada upíří politiky, jež je tak složitá, že z toho Anitu často bolí hlava. Nebyla by to ovšem slavná lovkyně upírů, kdyby se věnovala jen jednomu problému, a tak ještě hledá vlkodlaka, jenž brutálně vraždí mladé ženy, a pátrá po tom, proč ji někdo sleduje.

Anitin život by byl příliš jednoduchý, kdyby řešila jen závažné problémy. Nepřátelská upírka se snaží najít každou skulinku, aby mohla Anitě a jejím přátelům ublížit, ale stejně se v příběhu stává nejdůležitější otázkou, zda pozvat nebo nepozvat Jean-Claudova přítele Ashera do Anitiny postele. Následné dohady a nimrání se v citech a pocitech jsou v dané situaci trochu navíc.

Richard se chová tak hloupě, že se člověku ani nechce věřit, že je to ten stejný sympatický vlkodlačí vůdce z prvních dílů. Autorka mužské postavy ničí, což je škoda, protože většina čtenářů chce zpátky ty silné muže, kterými byli, než si začali něco s Anitou, nebo spíš, než ji vůbec potkali. I Dolph, ten silný velitel policie, řeší své soukromé potíže tím, že na Anitu nesmyslně řve, a ta mu to vrací celkem nevybíravě zpátky.

Oproti předchozímu dílu Narcis v řetězech, který zřejmě přišel čtenáři vyloženě o sexu, je tu erotických scén nepatrně méně, nahradila je upíří politika, jež zabere velkou část příběhu. Kolem líčení erotických scén a politických rozepří bohužel zbývá málo prostoru na jakýkoli jiný pořádný děj. Řešení policejního případu se odbylo na pár stránkách a i z těch zabíral většinu barvitý popis těl.

Laurell K. Hamiltonová se od původní Anity řešící záhadné případy sice trochu odklonila, ale pořád píše dobře a čtivě. Pokud vám nevadí upíří politika a předchozí díl vás příliš nerozházel, tak si tohle nové Anitino dobrodružství užijete, stejně jako ty předešlé. A pokud patříte stejně jako já mezi ty, které upíři a jejich čachry baví, užijete si ho ještě mnohem více.

Ukázka z knihy
Citáty z knihy

Vydala: Epocha; 2012