Haruto Rjó: Zvrácená

Mezi mládeží koluje děsivá městská legenda o ušmudlané dívce v kostýmu lolity, která se zjevuje uprostřed noci na ulici chlapcům a pokládá jim zdánlivě nevinnou otázku: „Máš mladší sestřičku?“

Kazuki studuje odbornou školu designu, úklid a vynášení odpadků nepatří mezi jeho silné stránky a občas za ním na návštěvu chodí jeho mladší sestra Hikari. Aby ho domovnice nepřerazila, jedné noci vyrazí vynést zapáchající odpadky, ale u popelnic najde divnou dívku oblečenou v kostýmu lolity, která svírá v náručí neskutečně špinavého plyšáka. Záhadná a pro Kazukiho děsivá dívka mu položí zvláštní otázku. Zajímá ji, jestli má mladší sestru. Od té chvíle nabírá Kazukiho život nový, hrůzostrašný směr a mrtvých bude jen přibývat.

Mistrovsky děsivá manga Zvrácená je založená na městské legendě, kterou ovšem hlavní hrdina nezná, brzy se s ní však až příliš dobře seznámí. Celý příběh začíná vcelku nevinně, kdy dívka u popelnic je spíš odporná než děsivá, ale hrůza začíná brzy převládat. Intenzita prožitků se pomalu stupňuje od strachu přes děs k panické hrůze a zoufalství až po nepopsatelný teror. Tlak na čtenáře i hlavního hrdinu stoupá, násilí i krve přibývá. Kromě toho nechybí různé další zrůdnosti a hnusy, které napjatou atmosféru působivě dokreslují. Černobílá kresba se báječně hodí k příběhu a celý hororový děj jenom podtrhuje. Zároveň se autor zaměřuje na práci s detaily, aniž by o děsivé kouzlo ochudil větší celky. A přesto kresba zůstává jasná a srozumitelná pro čtenáře.

Přes tři sta stran japonského komiksového hororu uteče rychle jako voda z protržené přehrady a zanechá právě takové zdrcující dojmy. Haruto Rjó je skvělý autor, což dokazují dva krátké doplňkové, podivně zvrácené příběhy. V Chodbě loutek vyrazí dvě dívky a dva chlapci na zkoušku odvahy do staré opuštěné loutkářské dílny. Traduje se, že pokud se nějaký pár podepíše na zeď v horním patře, budou spolu navždy šťastní. Krátký komiksový hororový příběh poukazuje na to, že občas některá přání nedopadají přesně podle představ. Druhý příspěvek nese název Záhadná redaktorka a nabízí příběh neúspěšného komiksového tvůrce, který dostane novou pracovní příležitost. Tentokrát Haruto Rjó zajímavě kombinuje zhnusení, nečekané zvraty a lehce otevřený závěr.

Skvěle zpracovanou mangu Zvrácenou by neměli minout fanoušci japonských komiksů, ale ani pravověrní příznivci hororových příběhů. Doplním jedno důležité upozornění: Odpadky do popelnice vyneste za světla, co kdyby se ze tmy dívčí hlas zeptal: „Máš mladší sestřičku?“

Vydal: CREW, 2021
Překlad: Michaela Kropáčková
Tisk: černobílý