Luke Pearson: Hilda a král hory

Pamatujete si na malou modrovlasou holčičku Hildu, která ráda běhá po venku a zažívá dobrodružství se svým podivným zvířátkem Větvíkem? Tak se podržte, protože Hilda se dostala do pořádného průšvihu… Je z ní troll.

Hilda vždycky toužila po velkém dobrodružství. Ráda se toulá po lesích, poznává nové bytosti a zachraňuje pidilidi. Už dávno zjistila, že trollové jsou skuteční a žijí kolem města Trolberg, které je pro případ útoku těchto bytostí obehnáno vysokými zdmi. Nikdy by však Hildu nenapadlo, že jednou bude mezi trolly bydlet nebo že se snad skutečným trollem sama stane! Být trollem má tedy své výhody – například tím získáte obrovskou sílu, díky které dokážete uzvednout obrovské kusy kamenů. Na druhou stranu dívce moc chybí útulný domov a maminka se sobím kamarádem Větvíkem. A tak je potřeba využít své nové trollí síly a lidského rozumu a dostat se zpátky domů.

Zatímco Hilda se probouzí v trollím doupěti, její maminka nachází v posteli malého trollího podvržence. V blízkosti města Trolberg odjakživa žily různé bytosti, ale doposud se chovaly klidně. V poslední době však v okolí rychle přibývá právě trollů a zdá se, že na město brzy zaútočí. Toho si samozřejmě všimli už i lidé, proto mají vlastní hlídku, která je připravena útok odrazit. Ale proč se vůbec trollové chtějí dostat do města? Co je tam tak moc táhne? Čtvrtá komiksová kniha o zvídavé holčičce čtenářům pořádně přiblíží trollí historii, která je spjata právě s městem Trolberg.

Příběh je pečlivě sledován jak pohledem Hildy, tak její maminky. Celé dobrodružství tak (nejen) mladému čtenáři ukáže, že je dobré si každý příběh poslechnout z více stran. Až potom je vhodné se rozhodnout, kdo je zlý, nebo hodný, či kdo má, nebo nemá pravdu. Hilda a král hory v sobě nese i další ponaučení. Tentokrát se hodně zabývá právě pochopením a přijetím jiného druhu, ale také nezapomíná zdůraznit sílu mateřské lásky.

Pro Luka Pearsona, stvořitele Hildy, je jednoduchá kresba s použitím tlumených barev již typická. Skrz nepříliš detailní obrázky však dokáže vylíčit jakékoliv emoce. Svět trollů je ve čtvrté knize odlišen šedými tóny, protože tyto kamenné bytosti mají působit spíše nepřátelsky a studeně. Výraznější barvy Luke Pearson používá především pro ty nejakčnější scény. Napínavé části spojené se zlem a násilím se proto koupou v rudých tónech.

Hilda působí tak opravdově, že nejspíš všichni věříme, že tam někde v severských zemích skutečně pobíhá dívenka s modrými vlasy a se zvláštním domácím mazlíčkem po boku a poznává tajuplný svět kolem sebe.

Vydala: Paseka, 2019
Překlad: Martina Knápková
76 stran / 299 Kč