Mary E. Pearsonová: Falešný polibek (Kroniky pozůstalých 1)

Princezna Lia je přesycena svazujícím životem na zámku a v den své svatby se rozhodne uprchnout. Chce začít nový život a nikdy se neohlédnout. To ovšem netuší, že se za ní vydává nájemný vrah a zhrzený princ, kterého si měla vzít.

Lia se usadí se svou přítelkyní Pauline v malém městečku. Rychle si tam nachází nový život a užívá si volnosti, přestože pracuje jako servírka za málo peněz a musí si dávat pozor, aby nikdo neodhalil její pravou totožnost. Brzy se seznámí se dvěma mladíky, Rafem a Kadenem, kteří nejsou nikým jiným, než oním princem a zabijákem. Ani Lia, ani čtenář ovšem netuší, který je který.

Prince fascinuje Liina odvaha postavit se zády ke svým královským povinnostem. Vydává se za ní, aby se na vlastní oči přesvědčil, jaká skutečně je. Zabiják z Vendy má za úkol podříznout Lie hrdlo. Venda totiž nechce, aby došlo k sňatku mezi princem z Dalbrecku a princeznou Morrighanu, protože by to znamenalo mír mezi dvěma zeměmi. A jelikož se princezna potuluje venku na vlastní pěst, představuje lehký cíl.

Falešný polibek se tváří jako fantasy, prvky tohoto žánru jsou však velice nevýrazné a větší prostor dostávají až v poslední třetině knihy. Jde spíše o young adult romanci zasazenou do minulosti. Příběh se odehrává v nepříliš komplexním smyšleném světě a hlavní dějovou linii tvoří milostný trojúhelník mezi princeznou, princem a zabijákem. Lia se vždycky chtěla hluboce zamilovat, a tak není divu, že si oba chlapce rychle zalíbí. Vzniká tak mezi nimi lehká, nevtíravá romance.

Sedmnáctileté Lie sice v žilách proudí královská krev, jako namyšlená princeznička se ovšem nechová. Doteď bylo rozhodováno za ni, proto svůj osud bere pevně do vlastních rukou. Nebojí se těžké práce v hostinci a umí se postavit jak za sebe, tak za Pauline. Většina kapitol se odehrává právě z pohledu princezny, ale na události je nahlíženo i očima prince a zabijáka. Mary E. Pearsonová povedeně skrývá totožnosti obou mladíků. Napnutému čtenáři tak nezbývá než otáčet stránku za stránkou a z detailů rozkrývat, který z nich je odmítnutý princ a který najatý vrah.

Falešný polibek je po dějové stránce velice pomalý. Autorka popisuje Liin obyčejný život, jak pere prádlo, zametá podlahy a řeší milostné problémy. Větší akce nastane až na konci románu. Některé nelogické chování postav potvrzuje naivnost nepropracovaného příběhu. Těžko se totiž dá cítit respekt k nájemnému vrahovi, který byl odmalička vychováván k zabíjení, ale teď není schopen dokončit svou práci.

Falešný polibek se i přes nedostatek akce čte skoro sám. Nejde sice o žádnou temnou fantasy plnou nadpřirozených prvků, ale postavy dokážou zaujmout a milostná linka není přeslazená. Lia se ukazuje jako inteligentní, samostatná holka, jejíž proříznutá pusa dokáže vyvolat úsměvné dialogy. Román Mary E. Pearsonové prodchnutý špetkou tajemství končí otevřeně, takže čtenář zaručeně bude chtít sáhnout po dalším díle.

Vydal: CooBoo, 2017
Překlad: Jana Jašová
368 stran / 299 Kč