Nalini Singh: Ledové pohlazení (Psyové/měňavci 3)

V Ledovém pohlazení už potřetí Nalini Singh zavádí čtenáře mezi rasy psyů, měňavců a lidí. Tentokrát ovšem opouští smečku levhartů a vydává se na nehostinné území Sierry Nevady, kde své přísně střežené doupě ukrývají SnowDanceři – smečka vlků, která nemá problém prolít krev svých nepřátel.

Singh_Ledove-pohlazeniStudentka techniky Brenna Kincaidová byla šťastná a spokojená dvacetiletá vlčice ze smečky SnowDancerů, dokud se skoro nestala jednou z obětí šíleného psyského vraha. Na rozdíl od jiných měla veliké štěstí. Její smečka ji spolu s DarkRivery našla včas a jejího trýznitele bez milosti popravila. Brenna přežila, ale s hlubokými fyzickými i psychickými jizvami. Její život se konečně začíná vracet do normálních kolejí, když je na jedné z chodeb doupěte nalezen zavražděný člen smečky a způsob vraždy se až podezřele podobá rukopisu jejího zemřelého únosce. Proč má Brenna pocit, že vraha i oběť viděla ve svém snu? Je to náhoda, počínající šílenství, nebo něco horšího?

Psy Judd Lauren společně se svým bratrem, synovcem a neteřemi našel azyl mezi SnowDancery. Jejich rodina byla odsouzena k nucené rehabilitaci, protože zjevně někomu z Rady překážela. Měňavci je kupodivu neroztrhali na kousky, ale nabídli jim útočiště. Judd z mnoha důvodů do smečky nezapadá. Rozhodně nemá chuť se začlenit. Některým měňavcům brnká na nervy, protože je příliš nebezpečný, příliš dominantní pro pozici mimo vlčí hierarchii, příliš tvrdohlavý.

Do Brennina únosu se cesty vlčice a Judda Laurena míjely. Protnuly se ve chvíli, kdy Judd pomohl s její záchranou a později, když asistoval při jejím léčení. Z toho důvodu je Judd osobou, na kterou se Brenna obrátí se svým problém. Kdo by mohl vědět víc o šílenství, smrti a divných psychických věcech?

Ve třetím díle série Psyové/měňavci se děj přesunul na území SnowDancerů. Vlci se v sérii objevují už od prvního dílu Otrokyně citů, ale teprve nyní si ukradli celý příběh pro sebe. Samozřejmě nechybí již známé postavy a v kraťoučkých kapitolách se objevují i záblesky intrik mezi Radou. Ovšem nic z toho nepřehluší primární dějovou linii, naopak tyto informace skvěle doplňují hlavní příběh. Ten se točí okolo dvou velice rozdílných osob – Brenny a Judda. Pozitivní veselé sluníčko, které přežilo vlastní smrt a zůstaly na něm hluboké jizvy. Na druhé straně bývalý elitní voják supertajných psyských jednotek, jemuž jeho psychické schopnosti (a nadřízení) předurčili kariéru zabijáka. Dvě osoby, kterým život ukázal svou super hnusnou tvář, ale nedokázal je zlomit. Jejich vzájemná odlišnost i podobná životní zkušenost se ovšem ukazují být velice silným pojítkem. Když se k tomu přidá spalující vášeň a jiskřivá chemie, Brenniným ochranitelským starším bratrům vstávají vlasy hrůzou.

Nalini Singh se odpoutala od schématu, kdy ústřední pár tvoří měňavec a psyka. Tentokrát se rozhodla pro opačnou možnost a její výběr rozhodně patří mezi šťastné. V Otrokyni citů i Předtuchách smyslnosti autorka vykreslila komplikovaný svět obývaný třemi rasami. Obyčejnými lidmi, měňavci, kteří na sebe mohou brát podobu určitého zvířete, a psyi s množstvím talentů od telepatie, psychometrie až k jasnovidectví. Na nejvyšším místě pomyslného žebříčku moci, bohatství a světovlády stojí právě třetí zmíněná rasa, která svou výsostnou pozici obalila politickou iluzí. Zdání v jejím případě pořádně klame. I její vlastní lidi, což už zjistily Sascha a Faith, hrdinky prvních dvou knih. Judd vzhledem ke své minulosti nemá o vlastní rase a hlavně jejích vůdcích žádné iluze. Právě naopak, a vzhledem ke své povaze a výchově rozhodně nepatří k těm, co by seděli nečinně v koutě, ale hraje pěkně vysokou rebelskou ligu. Nalini Singh tím velice jemně poodkrývá další vnitřní proudy světa.

Ledové pohlazení je zatím nejlepší ze všech třech doposud česky vydaných dílů. Vysoký podíl na tom má skvělý výběr hlavního páru, bez kterého žádná paranormální romance nemůže správně fungovat. Po přečtení nezbývá než natěšeně čekat na nový přísun příběhů ze série Psyové/měňavci.

Vydal: FantomPrint, 2015