Becca Fitzpatricková: Černý led

Několik mladých dívek, které byly naposledy viděny v Tetonských horách ve Wyomingu, se pohřešuje a lidé se domnívají, že se ztratily v lesích. Co když však za jejich zmizení může někdo jiný?

Fitzpatrick_Cerny_LedBritt Pfeifferová už několik měsíců plánuje výlet do Tetonských hor, kde se chystá podniknout náročnou pěší túru. Těší se, že si užije pár dní se svou nejlepší kamarádkou, a rozhodně nečeká, že se k nim přidá i její bývalý přítel Calvin. Britt si ani nestihne rozmyslet, jak se ke Calvinovi bude chovat, když ji a její kamarádku najednou zastihne krutá sněhová bouře, která je nutí rychle vyhledat bezpečný úkryt.

Důvěřivá Britt vstoupí poměrně bez rozpaků do cizí chaty, protože venku přečkat nemůže. Muži v chatě na první pohled nevypadají nijak nebezpečně. Shaun ani Mason nechtějí příliš mluvit o svém životě, a když už něco řeknou, jejich vyprávění je podivné a plné otazníků. Jakmile však začnou dívkám vyhrožovat, Britt odhazuje svou natvrdlost a snaží se zachránit svůj a kamarádčin život. V horách prakticky vyrostla, proto pro ni není problém slíbit, že muže převede přes husté lesy tak, aby je nikdo neviděl.

Hlavní hrdinka byla po celý život závislá na někom jiném. Muži v jejím životě – otec, bratr a přítel Calvin – by pro ni udělali všechno na světě, jenže teď si musí poradit sama. Když objeví důkazy vražd, které se odehrály v opuštěné chatě i v lesích, musí čelit jak svému strachu, tak nebezpečí ze strany cizích mužů. Během čtyř dnů se Britt zoceluje a nové, strašlivé zážitky ji mění v silnou a samostatnou ženu.

Důležitou roli v knize hraje vztah Britt a Calvina. Když se příběh zrovna moc nehýbe, Britt se v myšlenkách často vrací k událostem z minulosti. Nejenže se tak čtenář dozvídá víc o hlavní hrdince, ale i o jejím vztahu s Calvinem. Konečně se vyjasňuje, proč se přes něho ani po osmi měsících nemůže dostat.

Romantická linka se objevuje i jinde. Zatímco agresivní Shaun často míří Britt pistolí do obličeje, Mason se zdá rozumnější. Už od začátku se snaží Britt pomoci, a dokonce to vypadá, že jeho vztah se Shaunem není ideální. Mason se k Britt chová příliš mile a to ji mate. Uvědomuje si, že by neměla věřit někomu, kdo ji vzal jako rukojmí, natož k němu začít chovat nějaké city. Autorka Becca Fitzpatricková na tuhle linii na začátku netlačí, nicméně v druhé polovině knihy se stává důležitou.

Příběh odehrávající se v nekonečných horách a lesích se po několika stranách zahaluje do temnoty. Ve vzduchu se vznáší napětí ohledně dříve zmizelých dívek, jejichž tajemství najednou vyplouvají na povrch. Černému ledu nechybí divoké zvraty, krev a obrazy, které hlavní hrdinka bude mít navždy před očima. Na rozdíl od autorčina bestselleru Zavržený, kde hlavní roli hrají andělé, v této knize nadpřirozeno nenajdeme. Čtenáři si ale i tak pochutnají na napětí, dramatičnosti a temnotě, kterou thriller Černý led přináší.

Vydal: Egmont; 2015