Keri Arthur: Nebezpečné hry (Riley Jenson 4)

Literární recenze / 10.3.2015 /

Strážkyně Riley Jensonová odhalila složité spiknutí, které dosazovalo na vysoká místa nebezpečné klony a produkovalo mezidruhové hybridy. Jiná žena by po téhle super náročné práci odložila své boty s protiupířími podpatky a hodila si nohy na stůl. Ovšem Direktorium volá a Riley se pouští do Nebezpečných her. I ve čtvrtém pokračování australské městské fantasy od Keri Arthur půjde zrzavá dhampírka z nebezpečí do nebezpečí.

Arthur_Nebezpecne-hryZaměstnanci Direktoria se rozhodně nenudí. Jeden případ zdárně vyřeší a už mají na stole další. Aktuálně se v centru jejich pozornosti nachází sériový vrah přezdívaný Řezník, jehož oběťmi jsou mladé ženy. Všem chybí krev, mají záhadný úsměv na tváři a někdo jim vykuchal část orgánů. Všechny stopy ukazují, že se jedná o nějaký druh magického rituálu. Riley se svým bratrem Rhoanem se pouštějí do vyšetřování, ale do cesty se jim plete bývalý kolega upír Gautier, nedořešený pozůstatek případu s klony. Gautier býval nejlepším ze Strážců, ale kromě jiného je i zvrácený krvežíznivý psychopat, který touží zlikvidovat Jensonovic sourozence a náležitě si to užít.

„Proč to říkáš zrovna mně? Vím jistě, že ostatní strážce takhle neupozorňuješ.“
„Protože ostatní strážcové jednají s normálními starými psychopaty. Mám pocit, že tvůj psychouš je podle našich měřítek tak trochu mimo škálu.“
„Tak paráda, hned jsi mě uklidnil.“ (str. 115)

Společně se sympatickými dhampíry se vracejí i další postavy z předchozích dílů. Velitel divize strážců Jack Parnell, upír Quinn O´Connor a další. Kromě Rileyina profesního života za zmínku stojí i ten osobní. S Quinnem rozhodně nemají ideální vztah, ale chyby dělají oba. K neklidu přispívá i jistý hnědý vlk a skutečnost, že Strážci některé pracovní záležitosti zkrátka musí řešit přes postel.

První tři díly série o Strážkyni Riley Jensonové tvořily uzavřenější celek a bezprostředně na sebe navazovaly. Nebezpečné hry jsou sice pokračováním, ale s úplně novou detektivní zápletkou. Čtvrtý díl se dá číst samostatně bez znalosti předchozího děje, protože Keri Arthur krátce a stručně osvětluje pro zapomnětlivé čtenáře minulé události a vztahy mezi postavami. Dá se říct, že tato série je jednou z těch, jejíž díly mají vzestupnou kvalitu.

Hlavní hrdinka příjemně dozrává a její dobrodružství už nejsou jen jedna dlouhá sexuální jízda. Naopak hlavním nositelem příběhu je napínavá detektivní linka přiměřeně doplněná o sexuální odbočky, které s vývojem postav nebo děje úzce souvisí. Keri Arthur není z těch, komu popis jedné milostné scény zabírá desítky stránek, ani dlouze nepitvá sladění úžasných očí hrdiny s jeho oděvem. Kdepak, autorka se přílišnými popisy nezdržuje a její příběhy odsýpají brutálním tempem. O to dřív, bohužel, přichází konec.

Prostořeká, umíněná, zrzavá dhampírka neprávem patří k nedoceněným urban fantasy hrdinkám na českém trhu. Přitom série nabízí humor, sex, akci, neokoukané prostředí australského Melbourne, sympatické postavy s dynamickými vztahy i originální zápletky. Pokud neznáte Direktorium a jeho divizi strážců, tak máte určitě co napravovat.

Vydal: Fantom Print, 2015