Sherrilyn Kenyonová: Milenec snů

Literární recenze / 25.4.2014 /

Stačila láhev ginu a stará kniha se zakletým válečníkem, aby se Grace Alexanderové život převrátil naruby. Kenyon_Milenec-snu

Grace Alexanderová je sexuoložka, která během své praxe už viděla a slyšela leccos a jen tak něco ji nepřekvapí. Nicméně na muže sama nemá už několik let štěstí. Nejlepší kamarádka Selena jí k narozeninám dá neobvyklý dárek – knihu, v níž je uvězněn starodávný válečník Julian Makedonský, jehož rozhněvaní bohové zakleli v sexuálního otroka. Kterékoli ženě, jež ho povolá, musí sloužit po třicet dní, než se vrátí zpět do knihy. Grace na podobné povídačky nevěří, proto ji čeká překvapení, když se Julian zjeví v jejím domě zcela nahý. Neméně překvapený je i Julian, když se ukáže, že Grace je první ženou za dva tisíce let, která nemá nejmenší chuť se s ním vrhnout do postele – naopak mu chce pomoci zbavit se jeho prokletí.

Grace je sympatická hrdinka, ze začátku ale působí poněkud naivně. Silnou ženu v ní čtenář objevuje postupně, až ji má možnost poznat nejen díky rozhovorům s Julianem.

Julian se zpočátku jeví jako poměrně stereotypní postava, jež nemá čím a jak překvapit. Zdá se, jako by rezignoval na svůj život, a teprve později se v něm probouzí vnitřní síla spolu s tím, jak v něm začíná pomalu klíčit naděje, že jeho otroctví může být jednoho dne konec.

Romantická linie příběhu je poměrně jednoduchá, až kýčovitá a žádného fanouška žánru nemá čím překvapit. Co ale zaujme, je způsob, jakým autorka do příběhu zakomponovala řeckou mytologii. Je zřejmé, že si Sherrilyn Kenyonová pečlivě nastudovala vztahy mezi bohy a polobohy i řecké dějiny. Postavy a jejich vztahy a minulost zasadila do existujících legend, skutečných historických událostí a především do 21. století nenásilně, uvěřitelně a zároveň přehledně, takže se ani čtenář, jenž kdysi dávno četl pouze Staré řecké báje a pověsti, v rodinných vztazích mezi bohy neztrácí. Autorka navíc vše přehledně osvětluje i pro ty řeckými mýty nepolíbené.

Nadpřirozeno v románu zastupují bohové a polobohové, kteří jsou ve světě Sherrilyn Kenyonové skutečnými dýchajícími osobnostmi se všemi klady a nešvary známými z řeckých mýtů a bájí.

Milenec snů je žánrově průměrným románem, jenž může některé čtenáře odradit poměrně jednoduchým stylem, jakým je napsaný, nadchne ovšem propracovaným světem, do něhož se čtenáři naplno ponoří až v následujícím dílu. Noční rozkoše vycházejí v novém vydání na počátku července tohoto roku.

Vydal: Ikar, 2014