Tessa Grattonová: Magie krve (Krvavé deníky 1)

Drusilla Kennicotová jako jedinná ve městě nevěří tomu, že její otec před spácháním sebevraždy zabil i její matku. Několik měsíců poté, co je oba našla mrtvé v knihovně, jí pošta doručí v balíčku knihu plnou magických symbolů a kouzel, psanou rukou jejího otce. Prostuduje knihu a vyzkoušením některých kouzel přesvědčí svého bratra Reese, že oba rodiče byli zavražděni osobou ovládající magii krve.

Gratton_Magie_krveDrusilla, které všichni říkají Silla, žije se starším bratrem Reesem a babičkou Judy v městečku Yaleylah, kde studuje třetím rokem na místní střední škole. Po smrti rodičů se izoluje od všeho dění, tráví čas na hřbitově u jejich hrobů a jediné, co ji drží nad vodou, je školní divadlo s kamarádkou Wendy. Když obdrží knihu kouzel od Diákona, který se prohlašuje za přítele jejího otce Roberta, vyzkouší jedno z kouzel na hřbitově. Při pokusu ji přistihne o rok starší Nicholas Pardee (Nick), který se právě přistěhoval se svým otcem a macechou z Chicaga do domu po jeho dědovi. Silla, Reese a Nick zjišťují, že mají stejné magické nadání a kořeny v minulosti. Nutnost čelit vrahovi rodičů Kennicotových, jeho nástrahám a kouzlům, jimiž usiluje o život Silliných přátel, spolužáků i jich samých, přivede všechny tři protagonisty ke studiu knihy a pronikání do světa magie.

Kniha Magie krve je zajímavě psaná z pohledu několika hlavních postav ich formou, které popisují aktuální dění. Druhou časovou linii představují zápisy z deníku, související se současností. Prokládání obou časových rovin nepůsobí rušivě a děj plyne hladce. Přispívá k tomu postupné odhalování podrobností zákonitostí magie, jejích možností a vývoj vztahů mezi postavami.

Magie se provádí formou rituálů pomocí magických obrazců, bylin a minerálů. Vše se pečetí krví, která v sobě nese sílu a představuje sebeobětování. Použitím slov se směřuje vůle a úmysl. Kdo nemá magii v krvi, nepřinese svou symbolickou oběť a nemůže čarovat. Popis získávání krve pro kouzla sebepoškozováním není právě jemná libůstka.

Tessa Grattonová příběh zasadila do našeho světa a času, pravděpodobně na území státu Kansas, městečko Yaleylah jsem však na mapě nenašla. Čtenář v knize nenalezne žádné upíry ani vlkodlaky, což je příjemným osvěžením v jejich knižním přívalu. Nechybí trocha romantiky, studentské prostředí ani zákeřný přístup spolužáků. Trojice hlavních hrdinů je sympatická, čtenář jim musí držet palce. Atmosféra knihy je z počátku pochmurná vzhledem k postavám, které se musejí vyrovnat s úmrtími a přechází ke konci příběhu až v mírně hororovou akci. Autorka používá spisovný jazyk bez často zbytečných hrubostí a sprostých slov s občasným zaklením. Knihu provází řada citátů z díla Williama Shakespeara.

Tessa Grattonová se narodila roku 1980 v japonské Okinawě, kde její otec sloužil u amerického námořnictva. Jako malá nechtěla být učitelkou v mateřské škole, ale čarodějkou nebo paleolontožkou. Během jejího dětství a dospívání se rodina často stěhovala a postupně žila v Japonsku, Kalifornii, Kansasu a Anglii. V roce 2003 Tessa získala na Kansaské univerzitě titul z genderových studií. Další magisterská studia však nedokončila, ale velmi se zajímala o anglosaskou poezii a sama přeložila vlastní verzi Beowulfa. Nyní žije se svým přítelem v Kansasu se dvěma kočkami a jak sama píše na svých webových stránkách i ve společnosti jednoho zmutovaného psa jménem Grendel. Jména koček nejsou známa.

Knihu bych doporučila náctiletým a starším čtenářům. Nakladatelství Knižní klub chystá druhou knihu autorky ze stejného prostředí „Blood Keeper“ k vydání v prosinci tohoto roku.

Vydal: Knižní klub; 2013
Koupit