Tanya Stewnerová: Řeka zapomnění (Alea, dívka moře 6)

Loď Crusis kotví v hamburském přístavu a posádka Alfa cru se zrovna probouzí. Alea si promítá předchozí den, kdy se na plachetnici nalodila a přijala podle staré knihy jméno Alea Aquarius.

Že to zní povědomě? Nějak takhle začal první příběh Aley, dívky moře. V knize Řeka zapomnění čelí Alfa cru ztrátě paměti a ocitají se opět na začátku.

Všichni jsou po probuzení trochu otřesení a cítí se zmatení. Něco není v pořádku a věci na palubě nejsou na správných místech, nebo na lodi úplně chybí. Sammy má ale odpověď na všechno. Na lodi řádí skřítek Klabauterman, poschovával jim věci a vyváděl další zlomyslnosti. Ani telefony nefungují a Alea má starost o svoji pěstounku ležící po infarktu v nemocnici, které se tak nemůže dovolat. Celá parta Alfa cru se rozhodne Alee pomoci a chystají se Marianne osobně navštívit. Nejdříve ale musí muzikantským vystoupením vydělat peníze na vlak, protože včerejší výdělek záhadně zmizel. A záhady se vrší jedna na druhou. Během vystoupení Tess, Bena a Sammyho všem připadá, že jim někdo schází a že by měla Alea zpívat. Po setkání v nemocnici a úprku z ní si čtyřčlenná parta pomalu dává věci dohromady. Nepamatují si události několika posledních týdnů ani tajemnou tmavou mužskou postavu, která je často zpovzdálí pozoruje.

Alfa cru ve složení Ben Libra, Sammy Draco, Tess Taurus a Alea Aquarius, jsou opět na útěku a na cestě za vlastními vzpomínkami. Jak o ně přišli, kam se poděli ti, kteří jim ve společnosti chybí, a proč se tak stalo?

Tanya Stewnerová v šestém díle s názvem Řeka zapomnění navazuje na události z předchozí knihy Poselství deště, kdy byla loď Crusis s  Alfa cru na palubě v závěru přepadena proradným Orionem. V objemné knize jde z velké části o připomenutí předchozích událostí, na které autorka postupně navazuje. Setkáme se s již známými magickými tvory i osobami, ale jak už bylo v předchozích knihách zvykem, putování hlavních hrdinů s sebou nese i nové objevy, přátelství a nepřátele. I se ztracenými vzpomínkami jsou všichni členové Alfa cru stále sami sebou, jen to mají o mnoho těžší než na začátku, zejména Alea.

Kniha je opět velmi milá a čtivá, vrátit se k předchozím událostem mi vůbec nevadilo. Opravdovým problémem je však obsah celé knihy. 670 stránek může spoustu mladších čtenářů, pro které je Alea určena, odradit. Navíc se velmi špatně drží a ve vázaném vydání je dost těžká. Snad bude další pokračování rozumnější a budeme se o tom moci sami brzy přesvědčit. Sedmý díl vychází v německém originále v září tohoto roku pod názvem Im Bannkreis des Schwurs (Pod kouzlem přísahy).

Vydal: Fragment, 2021
Překlad: Simonová, Lucie
670 stran / 449 Kč