Tanya Stewnerová: Poselství deště (Alea, dívka moře 5)

Setkání v Bruggách s velrybí Poutnicí a dalšími mořskými dětmi nedopadlo dobře. Během něj je napadl Orion, ale Alee a Alfě cru se naštěstí s pomocí prince Cassarase podařilo uprchnout. Podaří se Alee další schůzka? Nalezne dostatek informací, aby mohla pomoci obyvatelům moře a ztraceným mořským dětem?

Cesta party Alfa cru pokračuje. Na norském pobřeží po havárii vrtné plošiny zachraňovali po boku Mořských rytířů z ropou zamořené pláže vše, co se zachránit dalo. V belgických Bruggách se stačili setkat s pár mořskými dětmi a velrybí poutnicí Nelani, o které Alea zjistila, že je její matkou. Bohužel se Orionovi podařilo místo setkání vypátrat a pokusil se Aleu opět unést. Kdyby Alfě cru nepomohl princ Vodních panen, na loď Crucis by se nedostali.

Nyní plují na místo nového setkání s Nelani, od které se snad dozvědí více o vodním světě a o ztraceném Aleině dvojčeti Anthee. Vědí toho tak málo na to, aby mohli seznámit ostatní nalezené mořské děti s jejich původem a schopnostmi. Potřebují co nejvíc spojenců, kteří by jim pomohli obnovit podmořský svět a společenství. Musí to zvládnout, protože kdo jiný by měl než poslední Elvarion na světě? Přátelé z Alfa cru Alee věří a snaží se jí pomáhat. Bude to však stačit? Orion je jim stále v patách i s jeho grecery a plány na další znečišťování moří.

Tanye Stewnerové (* 1974) u nás vyšly zatím dvě dětské knižní série: Lili Větroplaška a Alea, dívka moře, na jejíž šestý díl už se můžeme těšit, protože v originále vyšel tento rok pod názvem Der Fluss des Vergessens (Proud zapomnění).

V Poselství deště se může čtenář opět setkat s celou partou Alfa cru, která se od minulého příběhu Síla přílivu rozrostla o dalšího člena. Plachetnici Crucis nyní obývá její kapitán Benjamin Libra, smíšek Samuel Draco, starostlivá Tess Taurus, mořská dívka a Elvarion Alea Aquarius, ochránce Oblivion Lennox Scorpio a tulení holka Žmolka Vozka. Kromě již známých tvorů pozná čtenář také další mořské magické bytosti, které žily ve společnosti mořských lidí.

Jediné, co mě v tomto dílu mrzelo, je vážná rozprava o přístupu lidí k nakládání s odpady a znečišťování planety, která mi v autorčině podání k dětem vůbec nepasovala. Navíc jsou některé informace dost zkreslené nebo neúplné, protože nic není tak jednoduché, jak je v knize popsáno.

I páté dobrodružství Aley, dívky moře je poutavé, má stejnou atmosféru a čte se velmi dobře. Děj plyne pomalu, až na pár okamžiků a největší dějový zvrat, velmi překvapivý a nečekaný, jenž přijde v závěru knihy. Po něm by čtenář potřeboval hned otevřít další pokračování.

Vydal: Fragment, 2020
Překlad: Simonová, Lucie
Počet stran: 440