Diana Rowland: My Life As a White Trash Zombie

My Life As A White Trash Zombie je úvodem do nové série od autorky Diany Rowlandové. Ti, kdo vládnou anglickým jazykem, si mohou užít napínavé i vtipné dobrodružství, v němž zombie nejsou jenom zabijácká monstra lačnící po mozcích. Přesto občas po lidském mozku prostě zatouží, o tom žádná.

Rowland_White-Trash-ZombieAngel Crawford není ten typ hrdinky, kterou byste komukoliv mohli dát za příklad. Žije v zanedbaném bytě s otcem alkoholikem, takže tam radši tráví co nejméně času. V šestnácti opustila školu, dělala mizernou práci, z níž ji pokaždé po krátké době vyhodili, a chodila s klukem, co si přivydělává obchodem s díly z kradených aut. Zbytek času strávila potloukáním se po hospodách, kouřením, hulením a polykáním nejrůznější prášků. Teď je jí jednadvacet a ví, že je ztroskotanec.

Vše se změní ve chvíli, kdy se probudí v nemocnici a dozví se, že ji našli nahou a zfetovanou někde u silnice. Angel si na osudnou noc nepamatuje, ale útržky vzpomínek jí ukazují něco jiného: poničený plech, krev, obnažené kosti. Angel si je jistá, že měla vážnou automobilovou nehodu, jenže na těle nemá ani škrábanec. Pak jí do nemocnice doručí tašku s podivným obsahem i dopisem, v němž se píše, že buď Angel začne pracovat pro koronera, nebo se díky jedné chybě z minulosti důvěrně seznámí s vnitřkem vězení.

Angel si logicky vybere první možnost – a tím začíná její dobrodružství s mrtvými a živými, během kterého si uvědomí, že si svůj život pěkně podělala a tohle je její druhá šance. I když technicky vzato už není živá. Všechno se ještě víc zkomplikuje ve chvíli, kdy se po městě začnou objevovat těla zavražděných lidí bez hlavy. Angel nemá v úmyslu plést se do vyšetřování, ale brzy zjišťuje, že vraždy by mohly mít spojitost se zombiemi, tedy i s ní.

Diana Rowland umně propojila nadpřirozenou zápletku s detektivním vyšetřováním. Na příběhu je znát, že si autorka o práci na pitevně a o vyšetřování vražd provedla podrobný průzkum, protože to celé působí velmi věrohodně. Nedá se tu také mluvit o předvídatelnosti, protože odhalení, kdo a proč vraždil, je překvapivé.

Předností knihy jsou i dobře promyšlené charaktery postav. Angel, navzdory tomu, že udělala v životě hezkých pár kopanců, je silnou a sympatickou hrdinkou, které budete fandit. Vedlejší postavy jsou také dobře prokreslené a uvěřitelné, takže si je rychle oblíbíte. Nechybí ani lehká romantická zápletka, ta nastane ale až v samém závěru, takže působí spíš jako příslib pro další díly.

My Life As A White Trash Zombie (Můj život jako bílá zombie lůza) má všechno, co má správná kniha mít – dobrý příběh, sympatickou hrdinku, zajímavou skupinku vedlejších postav a pár překvapivých odhalení. Nelze než doufat, že v dalších dílech Diana Rowland udrží nastavenou laťku a přinese nám další originální dobrodružství  s Angel Crawfordovou.

Vydal: DAW; 2011

Ke koupi na bookdepository.com