Ellie Boswellová: Čarodějka z Turlinghamu

Sophie Morrowová, dcera ředitelky turlinghamské školy, se svým kamarádem Callumem chystá tak jako každý rok pro přátele žertík na oslavu nového školního roku. Během příprav však strká nos, kam by neměla, a v kanceláři své matky najde balíček, který pro ni dorazil podle poštovního razítka už před pěti lety. Když se později snaží obsah balíčku vrátit, dostane se i ke schovaným dopisům s podivným obsahem: „Čarodějky existují!“

Boswellova_Carodejka_TurlinghamTřináctiletá Sophie zná na kolejní škole každý kámen. Co by taky jiného mohla o prázdninách bez svých přátel dělat, nežli zkoumat všechna zákoutí staré budovy. Naštěstí prázdniny už končí a všechny kamarádky se na kolej vracejí. Škoda jen, že Sophie bydlí s mámou, a ne s ostatními, přichází tak o spoustu legrace a půlnoční večírky. Po nálezu balíčku v mámině stole a konání večírku ve starém majáku, na který se přeci jen dostane, se začnou dít podivné věci. Všude potkává veverku a krkavce, přání se jí plní a všechno se ještě více zamotává, když se ve škole ukáže nová spolužačka Katy s pohledným bratrem Ashtonem z rodiny lovců čarodějnic. Mají za úkol najít novou čarodějku nebo čaroděje právě na škole v Turlinghamu.

Čarodějka z Turlinghamu je prvotinou Ellie Boswellové. V současnosti má tato série již další čtyři pokračování. V jednom rozhovoru se autorka zmínila, že se inspiruje historickými událostmi, jinými romány, básněmi i novinovými zprávami a vše se pak snaží skládat do nových souvislostí.

Kniha je určená pro dospívající slečny ve věku od 8 do 13 let, odehrává se převážně ve školním prostředí, ale škola samotná není pro děj nijak podstatná. Sophie řeší běžné problémy jako všichni dospívající – přátelství, rodinné trable, prvního kluka i to učení. Hlavním problémem je však čarodějnictví. Lovci považují čarodějnictví za zlé, a proto se snaží všechny čarodějnice a čaroděje vyhledat a zneškodnit. Kdo je však zlý a kdo dobrý, není tak úplně jasné.

Čarodějka z Turlinghamu je velmi příjemné čtení a Sophie prima holka, která jako každý občas vyvede nějakou lumpačinu, za kterou samozřejmě dostane vyčiněno. Čtenáři, kterým se líbily knihy jako Čarodějnice školou povinné (The Worst Witch) spisovatelky Jill Murphyové nebo Amélie a tma Petry Neomillnerové, nebudou touto knihou rozhodně zklamáni. Sama jsem jí přečetla velmi rychle a naše devítiletá dcera ji má také v plánu.

Nakladatelství: CooBoo (2013)
Koupit