Rod nebes a dechu – Sarah J. Maasová ve své nejlepší formě

Půlměsíční město se vzpamatovává z tragických událostí, ale za mořem povstalci pořád bojují proti vládě krutých Asteri. A teď zmizel Emil, nadaný výjimečnou a vzácnou nadpřirozenou schopností bouřňáka. Bryce nemůže nechat nevinného a opuštěného kluka na holičkách, i když tím riskuje život nejenom svůj, ale i celé své rodiny…

Bryce Quinlanová vyvázla ze souboje s Asteri s hvězdným tetováním v dekoltu a Luniným rohem na zádech. Hvězdné tetování se rozzáří v tu nejméně vhodnou chvíli, lidi ji očumují a víly jí opovrhují, ale to by zvládla. Vždyť přežila, a navíc randí s konečně svobodným padlým andělem Hunterem Athalarem. Bryce s Huntem slíbili Asteri, že se budou držet stranou, a mají to v plánu dodržet… Jenže Emila hledají jak poskoci Asteri, tak povstalci nebo třeba Tharion Ketos, který dostal rozkazem přivést ho na dvůr Říční královny. A všichni plánují využít Emilovu výjimečnou schopnost ve vlastní prospěch.

Aby toho nebylo málo,  Bryce ve svém bytě najde zraněného vlkodlaka Ithana Holstroma, na pozici archanděla nastupuje v Půlměsíčním městě Celestina, o které nikdo neslyšel nic špatného, což zní dobře, ale taky podezřele, avallenský vílí princ Cormack prohlásí Bryce za svoji snoubenku a ukazuje se, že Bryceina zesnulá kamarádka Danika Fendyrová před ní skrývala hezkých pár tajemství. Takže život v ústraní Bryce a jejím přátelům nehrozí, naopak se čím dál tím víc zaplétají do boje proti Asteri. A zrada se trestá smrtí a někdy i něčím horším.

Stejně jako v prvním díle Rod země a krve tvoří základ příběhu detektivní zápletka, která ale košatí a opřádají ji další dějové linky. Díky těm dostávají větší prostor vedlejší postavy jako Brycein nevlastní bratr Ruhn Danaan, člen vodního národa Tharion Ketos nebo vlkodlak a Brycein kamarád Ithan Holstrom.

Sarah J. Maasová píše extrémně čtivě a opět dokazuje, že i na osmi set stranách dokáže udržet zápletku a děj. Nechybí tu spletité vyšetřování, akce, tajemství, překvapivá odhalení a zvraty, humor, romantika ani žhavé scény. Naštěstí autorka počet explicitních scén, které se nesou v duchu populární lehce peprnější erotiky, udržela na uzdě a prim skutečně hraje příběh.

Hlavním důvodem, proč knihy od Sarah J. Maasové zbožňuju, je přátelské pošťuchování a slovní přestřelky mezi postavami i to, jak se z nesourodé skupinky lidí a tvorů stává prakticky rodina. A samozřejmě taky kvůli romantickým vztahům, jejich mnohdy nečekanému vývoji nebo zjištění, že ne všichni zloduši jsou skutečně zlí a všichni spojenci stojí opravdu na vaší straně. Maasová dotáhla v Rodu a nebes a dechu tyhle fígle k naprosté dokonalosti a nechala mě zírat s pusou dokořán. Takže jsem si druhý díl Půlměsíčního města užila na maximum a celá recenze se dá shrnout do věty: Miluju to, no.

Minusem Rodu nebes a dechu jsou četná tajemství Daniky Fendyrové, která působí už dost neuvěřitelně, a taky poněkud zrychlený, zkratkovitý a naivní závěr. Nicméně ani v něm nechybí pořádné zvraty a taky se ukazuje, že podobnost s autorčinou sérií Dvory není vykrádáním sama sebe, ale záměrem.

Každopádně se v Rodu nebes a dechu Sarah J. Maasová předvedla v nejlepší formě a přinesla knihu přesně podle mého gusta. Konec je velmi otevřený, pro mnohé čtenáře jistě šokující, přináší celou řadu otázek a nedá se proto odhadnout, kam autorka hodlá sérii Půlměsíční město směřovat. Takže čekání na další díl bude skutečně mučivé.

Vydalo: Cooboo, 2022
Překlad: Ivana Svobodová
Vazba knihy: pevná