Jody Houserová, Ryan Kelly: Stranger Things – Křest ohněm

Každého člověka někdy v životě čeká událost, která by se dal nazvat „Křest ohněm“. V případě jedné z postav nového komiksu ze světa Stranger Things je to slovní spojení takřka doslovné.

Děj komiksu navazuje na události předešlého dílu Šestka. Ricky a Marcy utekli z laboratoře a snaží se vést co nejnormálnější život. Když se ale dozvědí, že laboratoř byla uzavřena, vydávají se hledat Devítku. Marcy si stále vyčítá, že Devítku nedokázali při útěku vzít s sebou. Pátraní není snadné, ale ještě horší je fakt, že Devítka, Marcyina sestra, žije ve snovém světě, kdy vnímá realitu zcela jinak, a především nedokáže ovládat své pyrokinetické schopnosti.

I třetí komiks ze série je rozsahem skromný (něco přes sto stran) a budete ho mít přečtený na jedno posezení. To však není až takový problém, protože tahle jednohubka je oproti svým předchůdcům o něco intenzivnější, respektive i přes jednoduchý příběh vás děj strhne. Sem tam se objeví pomrknutí po seriálových fanoušcích a objeví se informace, která odkazuje na seriál, a vy vidíte, ve kterém období se komiks odehrává.

Není nouze o dramatické chvíle a příběh je dobře vygradovaný. Občas čtenáře zamrzí, že vše je dost rychlé a nebylo by na škodu přidat více stran.

Scénář zůstal v rukou Jody Houserové, ale autor kresby se opět změnil. Tentokrát se ujal role hlavního ilustrátora Ryan Kelly, který je známý především ze série Lucifer. U kresby záleží na vkusu čtenáře, ale v každém případě Kelly odvedl vynikající práci, ne-li tu nejlepší z dosavadních kreslířů série. Především části příběhu, které se odehrávají v mysli Devítky, vypadají pohádkově a neobyčejně krásně. Ryan Kelly si pohrál s barvami a servíruje skvělou podívanou.

Křest ohněm je z dosud vydaných dílů série nejlepší. Nenechá vás ani na chvilku oddechnout a nabízí sice jednoduchý, ale napínavý příběh. Opakující se výtkou ke komiksové sérii Stranger Things zůstává malý rozsah, na druhou stranu je sešit velice příjemnou jednohubkou na jeden večer.

Vydala: CREW, březen 2021
Scénář: Jody Houserová
Kresba: Ryan Kelly