Kristýna Sněgoňová: Amanda (Legie 2)

Bylo a nebylo, za kopci, horami, širými pláněmi, v opuštěném koutě Sibiře v matičce Rusi přistála vesmírná loď. Po mnoha týdnech sledování došlo ke kontaktu, který nedopadl podle představy lidstva. Vlastně už se o lidské rase skoro nedá mluvit, protože tihle mimozemšťané mají pro lidi velmi omezené využití. Kristýna Sněgoňová přichází s druhým dílem akční sci-fi série Legie.

Posádka vesmírné lodi Vzdorná, přezdívané mazlivě Kraksna, míří na planetu Namathé, aby doručila zásilku zabaveného chepitu. Je to ožehavý náklad, který zcizili na těžební planetě, kde se levnou pracovní silou stalo poražené lidstvo. Tedy ti z lidí, kteří rovnou neskončili rozmixovaní do separátu a naservírovaní k večeři. Snad se jim bez problému povede náklad doručit chanskému odboji. Planeta Namathé je krutá pouštní díra nejhoršího kalibru, ale zrovna tady snad nebude Společenstvím hledaná partička nikdo zajímat. Samozřejmě stačí pár chvilek bez Ažina dozoru a lidská parta na útěku se nechá najmout mimozemskou slepicí k pochybnému kšeftu.

Posádka Kraksny se skládá z bývalého kápa třídící skupiny, ale ve skutečnosti pracovníka české bezpečností informační služby kapitána Františka Moravce, dále z extrémně šikovného a vynalézavého technika Vodičky, věčně nadrženého ruského tajného agenta Gerasima, pro kterého je i vesmír bezpečnější než domovské Rusko a bývalého kuchaře z těžební planetky Guiseppeho, jenž dřív pracoval jako sicilský řezník nebo vojenský medik. Tuhle lidskou směsku doplňuje dámský element Aga. Mimozemšťanka chanské rasy s vizáží zmutované nevlastní sestřenice velociraptorů z Jurského parku. Kdyby v maléru nebyli všichni spolu, tak by to lidské maso nejraději zabila, ale takhle musí přetrpět jejich společnost a pořád je tahat z průšvihů.

Sci-fi román Amanda je druhý díl nové vesmírné ságy Legie od Františka Kotlety a Kristýny Sněgoňové. Kotletova Operace Thümmel nejvíc připomínala divoký a improvizovaný útěk z vězení. Naproti tomu román Amanda je temnější, akčnější a dospělejší space opera. Takové zábavné, svižné a šílené Hvězdné války, které opravdu nejsou pro děti, ale dospělí si všechno to násilí, krev a sex na pouštní planetě užijí do sytosti. Nechybí nečekané zvraty, nějaké to zachraňování z nesnází ani pronásledování na vznášedlech.

Autorkou Amandy je Kristýna Sněgoňová, mladá česká spisovatelka, jejíž prvotinou byla drsná urban fantasy Krev pro rusalku. Změna autora je znát spíš v detailech než ve stylu vyprávění příběhu, a proto i druhý díl série Legie nabízí brutálně dobrý zážitek.

Vydala: Epocha, 2020
Obálka: Jiří Abe Miňovský
Počet stran: 340