František Kotleta: Operace Thümmel (Legie 1)

Bylo a nebylo, za kopci, horami, širými pláněmi, v opuštěném koutě Sibiře, v matičce Rusi přistála vesmírná loď. Po mnoha týdnech sledování došlo ke kontaktu, který nedopadl podle představy lidstva. Vlastně už se o lidské rase skoro nedá mluvit, protože tihle mimozemšťané mají pro lidi velmi omezené využití. František Kotleta a Kristýna Sněgoňová přicházejí se svým novým projektem, akční sci-fi sérií Legie.

Kapitán František Moravec pracoval jako analytik pro Bezpečností informační službu České republiky. Byla to relativně poklidná práce, občas zpestřená prsatými ruskými agentkami, a byl v ní spokojený. Všechno šlo do kopru ve chvíli, kdy na Sibiři přistála první mimozemská loď. Od ní byl k invazi pouze krůček. K invazi, která nabrala bohužel pro lidstvo velice nepříjemný směr, ale není třeba si to brát osobně, protože mimozemský národ enlilů stejně nakládá i s obyvateli jiných obsazených planet. Nadělá z nich otroky nebo separát. Tajné služby několika států se spojily a rozhodly se rozjet tajnou Operaci Thümmel.

Ta Františka Moravce zavede na planetku, kde se těží vzácný cheptit. Už na Zemi si Moravec vysloužil nálepku kolaboranta, ale co by neudělal pro úspěch Operace Thümmel. Na důlní planetce dohlíží na lidské horníky otročící v dolech z pozice kápa a snaží se získat co nejvíc informací a prostředků pro splnění svého úkolu. Není na to sám, pomáhá mu kolega Bohdan a starý Vodička. Jak už to tak bývá, nic nejde podle plánu a všechno se náležitě se….

Stojí za zmínku, že v knize nejsou žádné lidské ženy a hlavní hrdina může jen zasněně vzpomínat na úžasné poprsí ruské agentky Nataši. Nejdůležitější postavy v knize ovšem tvoří dokonalý multikulturní tým, z kterého by i nejzatvrzelejší bojovníci za rovnoprávnost ve všech možných kategoriích byli v sedmém nebi. Tedy jenom do chvíle, než postavy začnou mluvit a konat, protože po téhle stránce František Kotleta svůj rukopis nezapře. Krev barví stěny, lámané kosti křupou a nikdo si nemůže být jistý, jestli v následující chvíli neskončí v separátu.

Hlavní hrdina František Moravec disponuje humorem typickým pro Kotletovy postavy z jiných sérií. Operace Thümmel je extra plná narážek na druhou světovou válku a pro plný zážitek z románu je docela dobré o ní něco vědět.

Většina čtenářů si Františka Kotletu spojí se sérii Bratrstvo krve o upírech v české kotlině, kteří čelili mimozemské invazi. Bohužel hrdinové Legie žádnou výhodu jako upíři nemají, ale jsou pevně rozhodnuti se nevzdat a dokázat enlitům, že lidstvo podcenili.

Podle zachycených tajných zpráv bude mít počin Františka Kotlety a Kristýny Sněgoňové dvanáct dílů, takže je určitě na co se těšit, protože tahle série se teprve rozjíždí a vesmír je opravdu velké místo, kde se dá zažít plno dobrodružství.

Vydala: Epocha, 2020
Obálka: Jiří Arbe Miňovský
Počet stran: 344