SEE 3

Poslední válečná stezka Baby Vosse je sypaná střelným prachem, aneb když se lidem v budoucnosti dostanou do rukou staré hračky.

Válečník Baba Voss je stále v zajetí nerozhodnosti. Má být věrným strážcem své rodiny, nebo samotářem – aby na ni náhodou nepřivedl neštěstí? Osud má opět rozhodnout za něj. Ve světě, ve kterém jsou za největší nepřátele stále považovaní vidomí, se nakonec brzy objeví lidé mnohem nebezpečnější – se zbraněmi, které každý fanda konce světa dobře zná…

Druhá řada jednoho z nejzajímavějších seriálů od stanice Apple TV vyšla teprve před rokem a její hodnocení byla vysoká. Třetí měla přirozeně o to horší startovní podmínky. Na druhou stranu své finále rozehrává s oblíbenými postavami a zachováno bylo i obsazení, což je sázka na jistotu. K tomu si připočtěme zajímavou výchozí situaci a atraktivní prostředí.

Začátek může působit trochu zdlouhavě – především co se týká situace hlavního hrdiny a nalezení jeho dávného přítele. Nová královna Maghra řeší situace mnohem zajímavější, byť vzhledem k předchozím rozhodnutím očekávané. Pořádnou porci soli do ran ale zajistí solidně slizký padouch Tormada v podání skvělého Davida Hewletta (Zrození planety opic, Hvězdná brána: Atlantida). Jak už diváci vědí z předchozí řady, má pár zajímavých hraček a nebojí se je použít. Právě on se stará o veškeré napětí a rozehrává řadu zdařilých akčních scén.

Trochu zklamání přináší Christian Carmago, který jen hraje to, co musí, a to, co scenáristé potřebují, aby hrál. Podobně je na tom poměrně sympatický královnin manžel (Tom Mison), který se snaží pletichami ochránit svou nenaplněnou lásku. Zajímavou postavou zůstává i bývalá královna Kane, její představitelka Sylvia Hoeks dostane několik příležitostí ukázat herecké kvality, nejvíce však zazáří až ke konci série. Tou dobou už však na sebe většinu pozornosti strhává Jason Momoa. Jeho finále je předvídatelné, přesto však velkolepé.

Byť je úvod trochu rozpačitý, děj se brzy rozjede na plné obrátky, takže divák může laskavě přehlédnout několik nelogičností. Akční scény sem tam ztrácejí na originalitě, neb se na scéně objevují staré známé zbraně, a každý už ví, jak to asi může dopadnout.

Postapo svět toho oproti předchozí řadě o mnoho víc nenabízí, monumentální záběry divoké přírody se také nekonají. Třetí řada seriálu SEE tedy nabízí spíše logické završení, které svého předchůdce sice nepřekoná, ale pod laťku první řady se nepropadá.

Ačkoliv jsou všechny linky víceméně ukončeny, armáda scenáristů tvůrce Stevena Knighta nechává divákům možnost si další osudy několika postav domyslet podle svého. Jak tato skutečnost, tak i zcela záměrně natahovaný závěr působí nakonec celkem příjemně, divák nemá pocit náhlého konce a celý příběh v něm může ještě libovolnou dobu rezonovat.

Domovská stanice: Apple TV
Délka epizody: 60 minut
Země původu: USA