Deborah Harknessová: Syn času (Čas čarodějnic)

Pokud jste si oblíbili toulky světovou historií z pohledu čarodějnic, upírů a démonů v trilogii Čas čarodějnic, neměli byste si nechat ujít ani volné pokračování Syn času. Hlavními postavami jsou sice Marcus, syn Matthewa, a jeho vyvolená Phoebe, ale Diana a Matthew jsou součástí jejich příběhu, stejně jako jejich dvojčata a další členové rodiny de Clermontů.

De Clermontovi se brzy rozrostou o novou členku, nastávající Marcusovu nevěstu Phoebe, která se rozhodla s Marcusem zůstat navždy. Obřad i proměna má proběhnout podle upířích pravidel a tradic, což si žádá čas a místo bez rušivých vlivů, které by mohly proměnu zkomplikovat. Je vybrán rodič i místo přerodu z dosahu Marcuse v Paříži, proměna může začít.

Starost o Phoebe v odloučení Marcus nenese vůbec dobře. Vzhledem k jeho dispozicím k varu krve a impulzivní povaze se o něj rodina velmi obává. Poté co z Ameriky uteče, najde útočiště u svého otce Matthewa, který s Dianou a dětmi momentálně setrvává také ve Francii. Oba se snaží Marcusovi pomoci, jak umí, ale souboj s minulostí a vzpomínkami na vlastní zrod jsou pro Marcuse a všechny přítomné velmi obtížné.

Deborah Harknessová (* 5. 4.1965) se narodila v Pensylvánii a studovala historii na několika univerzitách: Northwestern Univerzity, Mount Holyoke College a University of California v Davisu. Kromě akademických titulů posbírala i mnoho literárních cen. Sama je profesorkou a vyučuje evropskou historii a historii vědy v Los Angeles na University of Southern California. Fantasy trilogie Čas čarodějnic vyšla dosud ve třiceti sedmi zemích, na obálky různých vydání se můžete podívat na autorčiných webových stránkách, stojí za to. Například vietnamské vydání má na obálce ciferník pražského orloje.

V knize Syn času jsou kapitoly psány z pohledu několika postav. Příběh Diany a Matthewa ze současnosti, v níž vychovávají velmi zvláštní děti, střídají Marcusovy vzpomínkové výpravy do dob jeho dětství a života v koloniální Americe a v revoluční Francii. Phoebeiny kapitoly nabídnou změnu v upíra a těžkosti se změnou spojené.

Autorkou dobře vykreslené postavy jsou i v Synovi času věrné svým povahám, žádné vybočení z přiřazené role se v příběhu neobjevuje.

Syn času je spíše ohlédnutím nebo dovětkem za Časem čarodějnic, nebo připravuje možné háčky pro další pokračování. Nabízí se jich hned několik. Kniha je ale i tak velmi čtivá a milá. Deborah Harknessová dokáže povedeně opřádat historická fakta fantasy prvky.

Když se mi Syn času dostal do rukou, byla jsem trochu zklamaná obálkou, a hlavně brožovaným vydáním. Nakonec jsem zjistila, že oboje koresponduje s druhým vydáním celé série, které vyšlo s obálkami s fotkami ze stejnojmenného televizního seriálu, který má zatím prozatím dvě série.

Vydal: Laser, 2021
Překlad: Petra Diestlerová
392 stran / 399 Kč